Vila, uppladdning, förberedelse....

... för Ulfs del gäller det att vila sej i form inför trippen till soligare nejder!
Det envetna viruset vill inte ge sej! Febern tar omtag på omtag!!!
Men det är ju ett par dagar kvar så ......
 
För min del gäller det att hinna med... ...
 
Vi har påbörjat packningen, så där känner jag att vi är i fas!
Däremot inser jag att trädgårdslandet  inte blir vad vi tänkt oss i år! Men det är sånt man får ta!
Vi får ta tag i det när vi kommer hem och det får bli som det blir!
Planten som ska flytta ut till växthuset, växer och frodas inomhus fortfarande och vi får se om de får fortsätta att vara inne eller om vi hinner få ut det i växthuset i helgen! Det spelar ju som ingen roll egentligen! 
 
Förutom basilikan.....
...så är det gurkan, oreganon och timjan som kanske får så lov att "stanna inne " en vecka till!!!
 
Min tanke är att vi sen i sommar,  i lugn och ro, ( - och när vi är  friska.... ) kan fixa iornding ett fint trädgårdsland och några pallkragar som blir beredd att få frön nästa vår istället! Det gäller att tänka så! Allt blir inte som man tänkt sej och man får ta saker för som de är! Det är inget att hänga upp sej på eller fundera över!
Och resan till Kreta gör att man är inte i samma behov av miljöombyte den resterande semestern!
 
- Å vi ska ju alldeles snart  till Kreta och bara  njuta, det är ju det viktigaste just nu!
 
I onsdags  blev det en spontankväll på Kaffestugan med en av mina fina arbetskamrater!! Vi åt gott och satt och surrade och skrattade i nästan fyra timmar! Om Kaffestugan varit öppen längre har vi blivit kvar nån timme eller två till! För vi var då "inte klar"! Det var en sån där kväll som bara behövs emellan varven! Det blir fler såna kvällar, det kände vi båda två!
 
Igårkväll skulle jag hämta min lilla mamma, då jag skulle fixa hennes fötter, Paulin, Juno och Loui skulle också komma och förgylla vår kväll, åsså skulle vi äta pannkaka med grädde och sylt! Det fick vi ställa in då Ulf fortfarande hade feber! Så jag packade ihop mina fotvårdsgrejer och for till lilla mamma på Nyviksvägen istället! Det var så  tacksamt då hon älskar när jag fixar hennes fötter! Det känns fantastiskt att jag har "fotvårdsutbildningen i bagaget"! Det har gett mej mycket ! 
 
Idag var den sista arbetsdagen på drygt en vecka så det gällde att "gno på som en gnu", finns detta uttryck förresten?  Eller hittade jag på det alldelels nu! Jag kan säja att jag "gick på som  en iller" iallafall! (det uttrycket känner jag igen) Och kan nu släppa jobbet för ett tag!
 
När jag kom hem så vart en liten rush! ÅVS:en med papper, plast, metall och glas....Sen iväg till Kyrkogården för plantering på gravarna! Det blev fint men lite för lite, så dit må vi med mera plant! In på Coop för komplettering inför kvällens middag! Nu handlar vi bara för stunden.....
Nu har jag landat i fåtöljen med en välbehövlig fredagsöl! Herreminje vad god den var!!  Må börja varva ned  nu känner jag! Det viktigaste är att Ulf piggar på sej! 
Så nu vill jag passa på att önska Er en skön helg!
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2017-06-11 @ 15:59:45
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Ha det så bra och sola och bada och vila er i form




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0