Pimpelsäsongen....

...har börjat ovanligt tidigt i år!
Jag kan ju säja att det är inte ofta som jag hakar på pimpeldagarna så här tidigt på säsongen! Det brukar bli ungefär i februaris andra halva och framöver mars och april som jag "vaknar till liv" när det gäller att åka ut på isen! Jag vill ju ha sol och värme och inga vindar!
Och så var det igår!
Solen gick väl inte så särdeles högt, det gör den ju aldrig i januari men den sken så fint och inga moln! Några minusgrader och alldeles vindstilla var det! En ljuvlig dag för pimpelfiske och lunchen ute i det fria!
 
Man blir ju lite extra matfrisk när man är ute, så det gäller att ha med sej ordentligt med sånt som är extragott att stoppa i sej!
 
Vi packade ner  eldkorgen, fylld franska till vamra mackor i mackjärnet, korv,med tillbehör , Paulin och Anders hada tagit med sej allt som behövs för att göra Kolbulle!
Skotern och skoterkälken och pimpelgrejer förstås! Ola, Birgitta, Paulin, Anders, Juno, Loui, Ulf åsså jag!
 
Den lilla tjärnen inte alls långt hemifrån ligger så fint! 
 
Lille Loui sitter beredd inför dan på Tjärnen:
 
 
 
 
Ola och Birgitta "tar dom" :
 
 
 
Paulin är Kolbullestekarn i vårt gäng! Kolbulle är så himal gott när den äts ute i det fria:
 
 
 
 
Loui, Juno och Morfar gjorde några skotersvängar! Det är Lycka för de små att rejsa runt på skotern:
 
 
 
Här är vi två som gillar att åka skoter:
 
 
 
Och naturligtvis fixade min storfiskare "dagens fångst", en Öring på 1,2 kg:
Han var glad....Det ser ni va!!!
 
Vi var ute i fyra timmar, så här tidigt på säsongen så går solen ner tidigt och skymningen kommer frampå eftermiddagen! Men säsongen som börjat tidigt känns nu lång och härlig !
Man är så skönt trött när man kommer hem! 
Vi fixade en god middag med Rådjurssadel, friterad pommesfrites, bearniasesmör och kantarellstuvning!
En skön lördag att spara i minnet och hjärtat!
 
(Melissa och William får krya på sej så de kan haka på oss framöver....)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0