JANUARI 2017

 
Som vanligt så går ju denna, årets första månad riktigt fort! Fast man inte tror det innan!
Först och främst så går det åt ett antal timmar att plocka undan julen för mej/oss!
Tomtarna, ljusstakarna, julgranspyntet och dukarna är många! Sen vill jag vara varsam med mina tomtar och gärna säja ett och annat ord till dem när de nu ska vila i sisådär 10 månader tills det är dags att plockas upp och förgylla vår nästa jul! Men nu är det  noggrant nedpackat!
"Långslingan" som Ulf inhandlade inför denna jul är fortfarande kvar och blinkar så fint över hela Gärsgår´n!
Den får nog sitta uppe ett tag till!
 
Det var ju ovanligt många arbetsdagar under årets julhelg! Vi har som lite tradition på min avdelning på jobbet, att "städa" och sortera under julhelgens arbetsdagar, då det är något lugnare än vanligt! Jag har gjort en rejäl "djupdykning" i mitt arbetsrum! Mycket hamnade i "Blåtunnan" och i slutarkivet! Så det känns toppenbra och jag går just nu med lite lättare steg! Nya hängmappskåp gör att jag kommer att ha bättre koll och fint blev det.....
 
Jag lyckades få ihop en rejäl laddning med tomma pärmar och gick med dem till vårt pärmarkiv på vinden!
Där stod den undangömd och glömd, den här vackra Harald Viberg-tavlan! Den väntade nog på mej tror jag!
Passar utomordentligt bra hos mej ovanför mina nya hängmappskåp: 
 
 
Jag är också så glad över  den underbara utsikten jag har från mitt arbetsrums fönster!
I svag januarisol kan man bara njuta av det här: 
 
 
Då januari inte varit kall särskilt många dagar så passade våra barn och barnbarn på, att dra på skotertur med korvgrillning till Kullsta fäbodar i söndags! Ulf är inte  ok i ryggen och har bl a provat en ny medicin den senaste tiden som gjorde att han inte mådde så bra just nu,  så vi tog oss  en lugn hemmahelg och tackade därför nej till att följa med på söndagens utflykt!
Jag bad om bilder istället, så jag skulle få se hur de hade det och det fick jag!  Det gör mej så glad och tacksam att vi bor där vi bor, då det är lätt att ta sej ut i naturen! Att våra barn som också är uppvuxna med att vara ute i skog och mark året om, för traditionen vidare, och drar ut på både fiske och korvgrillning med sina små!
 
Visst ser det härligt ut !!!
 
 
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2017-01-25 @ 20:44:15
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Vilka härliga bilder på ungarna och jag må säga att jag tycker om att dom har klara fina och härliga färger på sina kläder. Synd att kläder till vuxna mest är grå och svarta nu för tiden. Fram för mera färger Det gör en glad




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0