Allt ljusare dagar ....

...är på väg!
Januaris sista dagar kommer allt närmare!
Och man undrar åter...Vart tar tiden vägen...?
 
Man tror ju att januari månad ska kännas aningens seg....men inte då!
Den är riktigt händelserik  (i mina mått mätt alltså...) när man tänker efter! Och kommer sej för att "pränta ned"!
 
I måndags var det hockyderby mellan Modo och Timrå, varpå min fyndige måg naturligtvis ville att vi tillsammans skulle heja fram våra lag hemma hos dem! Han har kanalen där man kan titta och jag nappade direkt! Vi är ju liksom "två och två" om man säjer! Paulin och jag har ju båda Modo i våra hjärtan och våra män...tja de tycks heja på Timrå... ;) 
Dessutom fick vi en kväll med Juno och Loui, åsså blev vi bjudna på  en fantastisk kycklingrätt, tillagad i Slowcockern ( den som de fick av oss i julklapp...ett bra presenttips till heltidsjobbande/studerande småbarnsföräldrar...!)
Det var supersmarrigt och en rejäl start inför kvällens spännande fortsättning! Mågen Anders hade lite skämtsamt och med glimten i ögat sagt att om Modo vann matchen så skulle jag inte få komma och se  nån fler match hos dom! (Modo vann förra gången vi var dit och tittade)! Så jag kände mej lite splittrad ska Ni veta....! Skämt åsido, det gäller att hitta på det mesta i striden mellan hejandet av våra lag! Jag kunde dock pusta ut när matchen var över, då Timrå vunnit och det ganska överlägset med 5-1! Jag skulle nu få komma tillbaka fler gånger!
 
I tisdags så hade vi den stora äran att få skjutsa Melissa på skidskola upp till Kullstabacken! Det var ett perfekt väder, några minusgrader och t om lite snöflingor i luften! Det var mycket barn! Glada barn! Och jag är åter igen glad och tacksam att jag bor där jag bor! Att de små har den här möjligheten! Vintern har ju inte haft de bästa förutsättningarna i år, men barnbacken och en liten del av den övriga backen är öppen för de hugade små skidåkarna! Melissa är en säker tjej i både lift och backe och det var en fröjd för farmor och farfar att stå där nere och se henne komma susande neröver backen, åk efter åk! Vi avslutade kvällen med en korv på Time! Mums!
 
I onsdags var vi bjuden till Ola på middagspizza!  Ulf och Ola hade varit på fisketur på dan och fiskelyckan hade varit god! Så det var idel glada miner! En lugn och skön kväll! Och nära hem ;)  !
 
I torsdags hade Ulf tagit fram en Älggrytsbit ur frysen till kvällens middag! Den var rejäl så vi passade på att bjuda Paulin, Anders, Juno, Loui och Ola på middag! Det blev hur gott som helst och åter igen fick vi träffa två av barnbarnen! 
 
Vi bestämde att vi alla skulle fara på pimpeltur på lördag, till samma ställe som Ulf och Ola varit till och haft fiskelycka! Ett perfekt ställe för de små dessutom! Vi kollar förstås också  om Melissa och William och Malin vill haka på ! 
 
Pang!! Så var det fredag! Hur gick det till???
Min arbetsdag på fredagen bestod av en tur till Borgvattnet och Stugun på Cesium-mätningen jag gör var sjunde månad! Så Ulf plockade fram kameran, fixade fikakorgen och följde med!
Medans vi väntade på att mätningen skulle bli klar så gick vi in på Affärn i Borgvattnet, som nu drivs av en Holländsk familj! Vi inhandlade några av deras holländska ostar och som är nåt så ini helsike god!!! (De ska vi smaska på efter lördagsbastun)
 
 
 
 
 
 
Vi for vidare till Stugun, där jag hade lite mer ärenden för en arbetskamrats räkning! Gjorde min mätning på kyrkogården!  I Stugun har de Café Lilla Bageriet, med de mesta fantstiskt goda bakverk, kända vida omkring, kan jag säja! Jag skulle  dit handla med mej semlor att bjuda mina arbetskamrater på, till fredagseftermiddagsfikat! Där passade vi på att köpa med oss lunchen, den godaste tänkbara "klämburgaren" gjord på Anguskött och med färska egenbakade bröd och en plastlåda full i tillbehör! Är Du i Stugun, kan jag varmt rekommendera Café Lilla Bageriet! 
 
 
 
Nu blev det li bråttom ! Så lunchen stoppade vi i oss i bilen på vägen hem ! Jag skulle till jobbet för att dokumentera dagen och fika semlor med mina jobbarkompisar! Ulf skulle hem och ta emot Juno som skulle vara hos oss på eftermiddagen och en stund på kvällen då övriga familjen skull åka till stan på ärenden!
 
Vi tillagade en fredagsmiddag som inte gick av för hackor! Marockansk kyckling! Wow!  Vi  gjorde en egen kryddblandning  som har det marockanska namnet Ras el Hanout! En bra avslutning på "vardagsveckan"
 
Nu är det lördagmorgon,  helgen som tar vid och jag ligger i sängen med en kaffekopp och tar det lugnt! Vi ska snart kliva upp och packa korv,  och dubbelmackor" som vi ska grilla i "Varma-mackjärnet" ute på isen!
Vi hoppas på ett härligt pimpelväder! Och jag gläds åt att kunna vara ute i frisk luften, umgås med mina nära och kära och bara känna att nu är det helg!!!
 
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2017-01-29 @ 11:51:47
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Då fick ni alldeles lagom väder. Hårt på sjöarna så det går bra att gå och ingen blåst. Perfekt för en dag vid sjön. Själv nöjde jag mig med en sparktur som inte gick så bra för vägen var sandad för en gång skull.

Skogsnuvan
2017-01-29 @ 11:51:48
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Då fick ni alldeles lagom väder. Hårt på sjöarna så det går bra att gå och ingen blåst. Perfekt för en dag vid sjön. Själv nöjde jag mig med en sparktur som inte gick så bra för vägen var sandad för en gång skull.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0