Klubb1610!

 Jag som har känt mej oförskämt pigg de senaste två månaderna! Nu ligger jag här!
....eller halvsitter i fåtöljen med fotpall och min sköna pläd! Orkar inget mera!
 
Det började med lite kliande torrhosta som har övergått till "hostan from hell"!!! Fy för den lede ! Tungandad! Snörvlar och är kurig i kropp och skalle och har ingen som helst ork!! 
 
Men nu får jag skämmas !!!
Vad är en "sketen virus" mot för det som händer runt om mej!!
 
Jag har ju dessutom möjlighet att sjukskriva mej för att vila mej frisk fortare och jag lider ju inte den värsta nöd här hemma heller, med en skön säng, en skön fåtölj med fotpall, tv i sovrummet och tv i vardagsrummet! Hostmedicin och nässpray finns kvar sen "förra vändan" i november. Vi har alltifrån färsk ingefära, honung, mjölk och bär att göra smoothie av! Färdiglagad mat, halvfabrikat, bröd och dryck och frukt! Febernedsättande medicin!
Jag behöver inte göra nånting!!! Kan vila, kan vila, vila och åter vila!!!
Vem är jag att klaga??? Inte mer än att det är ganska så lätt att tycka synd om sej själv när man har feber och det där andra som gör en så sårbar!
 
Viloläget resulterar ju i att man ser på lite andra tvprogram än normalt! Så jag hamnade i morse i Go´kvälls repris sen igår!  I Gokväll visar man nu en serie som heter Mötesplatsen och handlar om...?...Ja just det! Ställen där människor möts! Igårkväll visade de ett klipp om ett gäng människor som åker med bussen från Sundsvall kl 16:10  mot Härnösand! Det är naturligtvis mest varjedag-pendlare som åker hem från jobbet!
En av de  som pendlar och har så gjort i hela 14 år, är Tommy som jobbar på Sundsvalls sjukhus! Han märkte att det var ju faktiskt i stort sett samma människor som åkte  varje dag! Så han fick en idé, han föreslog att alla som åkte med den här bussen skulle gå ut och äta en gemensam middag! Sagt och gjort! De flesta nappade ! Och det blev starten på deras nu gemensamma klubb, Klubb 1610! De har sedan dess haft ett antal kvällsaktiviteter tillsammans, grillkvällar, båtturer m m! Även på bussen brukar Tommy ha aktiviteter, t ex lotterier! De intervjuade ett par resenärer som berättade att de  var några på bussen som nu startat en bokklubb, då de byt-lånade böcker med varandra  och hade diskussionskvällar då de diskuterade böckerna de läst!
Som jag sagt förut och säjer det igen: - Det är ju bara fantasin som sätter gränser!
Tänk vilka enkla idéer det finns, bara någon kläcker den och tar tag i det! Vilken gemenskap och vad mycket glädje det ska ge både på hemvägen från jobbet men också vid andra tillfällen!
Jag känner att jag bara måste dela med mej av den härliga idén som blev så bra....För så många
Som Ni ser har jag länkat samma filmklipp på flera ställen här ovan!
 
Såna här tv-inslag piffar till en sjuklings dag !!! 
 
Ulf var in  til lasarettet på stötvågsbehandling igår! De skjuter sisådär en "3000 skott" ! På njuren!! För att försöka krossa en sten som inte ligger så bra till! Det kan vara en smärtsam behandling men Ulf tyckte att det gick bra! Han har ju en smärttröskel utöver det vanliga och klagar inte i onödan det vet vi sen förut! Tyvärr så "satt stenen som en sten"! Förstås!
Men han fick veta att den kunde gå itu efteråt så nu gäller det att hålla koll! Idag kom det ut två små, små korn! Nu hoppas vi på fler! Men Han behöver in igen om fjorton dar på en ny behandling! Å "skjuta vidare!"Det är inte "bara ett" för Ulf! Men han är beundransvärd min gubbe!!!
 
...Sen är det ju de som gillar att matte håller sej hemma och dessutom håller sej i stillhet! Vi tar det lugnt allihopa ida! Vissa mår mer gott:
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0