Energin....

....sitter en bit in ännu!  Och har inte kommit fram helt och fullt!  
Efter en ganska häftig jobbvecka, så blev avslappningen när helgen kom, viktig som bara den! 
Lisbet, Ola och Birgitta kom på fredagkväll och vi såg till att middagen var klar  tills de kom! 
Vi satt och pratade en bra stund på fredagkvällen och jag kunde påbörja avkopplingen!
Igår sken solen och det var ett strålande februariväder! Fast det blåste litegrann och jag var lite energilös, så för mej var det en vilodag som gällde! Paulin, Anders, Juno och Loui kom hit per skoter och fyrhjuling! Ulf och gänget skulle ut en sväng till, då ville Juno vara inne med mormor, så vi spelade spel och tittade på Djungelboken och sov lite middag istället! Ibland så måste man bara strunta i att solen skiner och vila sej i form istället!
Igårkväll var vi bjuden upp på backen på middag hos Ola och Birgitta! Det passade utomordentligt att inte behöva tänka på middagsmaten igår!
Lilla Juno kom och sov över hos mormor och morfar! Det är så skönt med ett barnbarns snusande bakom nacken på en, om natten!  
Jag missade Mellon igårkväll, så jag började dagen idag med att se det på Svt-play! Det var upp och ner i kvalitén igårkväll, några låtar var ju faktiskt riktigt bra, samtidigt var det ett par som var "rena natta"!  Att dom får va med överhuvudtaget? Att Jon-Henric och Aninia gick direkt till finalkändes ganska givet när man hörde låtarna! Vi önskar dem Lycka till!
 
Lisbet for ner till lilla mamma mitt på dagen idag och sen kommer de båda tillbaka hit för att äta middag och spela Bingolotto! Jag gick ut på en promenad och det var jätteskönt! Äntligen!
Ulf, jag  Juno och Paulin tänkte åka ned till Melissa  och William och träffa dem en stund! Jag hade ju inför helgen beställt varsina böcker till mina fyra barnbarn och ville samtidigt förära dem med böckerna! Juno och Loui fick sina böcker igår! Jag har en förkärlek att köpa böcker till barnbarnen och andra barn som jag presentar på olika sätt! I dagen s tv- och datorvärld tycker jag att det är ännu viktigare att framhålla vikten av böcker!
Men Melissa och William var ute på vift, så de får sina böcker en annan dag!
 
 
 
Jag kan ju säja att jag verkligen fyndat BRA på årets bokrea!
 
Jag ska nog påbörja lite packning i eftermiddag, inför Paulins och min nöjesresa som vi drar ut på, på torsdag!
Vi åker tåg från Sundsvall till Stockholm på torsdag för att redan på torsdagkväll gå på föreställningen "Peter & Bruno on Tour"! Vi kommer att bo på Nordic Light Hotell i två nätter, på Vasaplan! Centralt och bra! Vi har inget mer planerat än Peter & Bruno så vi ska "spontanhittapånåtkul" på fredagkväll, gärna nåt med musik förstås! Vi ska i övrigt,  äta gott, shoppa, prata och må gott!! Vi har hela lördagen på oss också, då tåget som ska åka med norrut går tjugo över sex!
- En helg vi bokade för länge sen och som vi väntat på, och längtat efter!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0