Tredje advent.....

....Ja det är det idag!! 
Och vintern visar sej med all sin kraft!
Så här på morronkvisten visar termometern på -17 grader!!!
 
Efter min trevliga onsdag i firandets tecken, så hamnade jag på ett luciafirande till i torsdags!
Lilla Juno hade luciafirande i sin 5-årsgrupp!!! Vilka härliga ungar!
De hade en härlig föreställning och sen blev vi liksom hos William  på hans dagis på luciadagen, bjuden på lussebullar och saft!
 
 
Då jag tagit ledigt på fredagen igen så passade det så himla bra att starta ledigheten  på torsdagkväll med en bastu!!!
 
På fredagen hade jag planerat in att skriva julkorten, skicka ett par paket som skulle långväga och koka årets julsenap! Jajamen! Precis så vart det! Men sen orkte jag då inte mer den dan! Man må ju vila och känna stämningen också!! 
 
På lördag kom vi spontant på att vi skulle åka till Birsta och julshoppa! Det hör ju liksom till! 
Vi planerar ju sällan att åka utan tar det mer spontant liksom! Jag brukar ju också  tro att jag inte behöver åka alls, men kommer varje år på att  - "Det behöver jag visst"!
 
Vi började dan på bästa tänkbara sätt:
Med Brunchbuff´e på Ikea!
Kan varmt rekommendera det!
Man står sej på det hela dan kan jag säja!!!
 
 
Om man "hänger på låse" på IKEA ser det ut så här på parkeringen! 
 
 - Syns att man gillar att äta.....
 
 
 
Vi smög runt  på olika ställen utan att skynda!! Vi visste ju på ett ungefär iallafall vad vi skulle ha! 
 
 
Innan vi for hem för dagen så skulle vi in på Willys en sväng.....På Willys skulle vi inte ha så mycke.....
Trodde vi???
 
 
 
Nu ligger vi och funderar hur den här dan ska bli!
Knäck kanske?  Lite julklappsfix, en sväng till lilla Mor, en sväng till Melissa och William!
Allra först ska julgardinerna till vardagsrummet strykas och sättas upp!
 
Ha en skön tredje advent från Vikbäcken!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0