Hej Mitt vinterland.....

....-"Det känns som att jag är tillbaka som femtonåring"! sa Ulf igår när han med snöiga kläder kom med en fin adventsgran, som han varit upp och hämtat!
Alltså!! - Han var ute med skotern!!!
Vilken lycka!
Att kunna dra ut med skotern före första advent! När hände det senast?
Ljuvliga tid!! Att känna att det är vinter...- När det är vinter!!!
(Nu vet jag att alla inte gillar snön...Anita och tur är det väl att vi är lite olika...)
Men jag gillar den tydliga skillnaden på årstiderna och den sköna luften som är, när det verkligen är snö och minusgrader, (jag gillar definitivt inte vintrarna som består av plusgrader, isigt på backen och blåsväre)
Vi har haft moster Lisbet som gäst hela förra veckan! Hon har som vanligt förgyllt dagarna för lilla mamma på Nyviksvägen! De har varit ute på utflykter nästan alla dagar! Jag kunde haka på förra söndan, då var vi på den trevliga julmarknaden i Ammer, där vi handlade och fikade goda stutar! Sen kom de hem hit en kväll och jag kunde sköta om fötterna på lilla mamma! 
Veckan rusade på som vanligt! Svärfar fyllde 85 år i onsdags och han är ju "still going strong" han!! Dit var vi  och firade och åt god smörgåstårta och hade trevligt förstås! I torsdags var det dags för förvaltningsdag med mina kollegor på Samhällsbyggnadsförvaltningen på jobbet! Vi på Bygg- och miljö ingår i förvaltningen och sammanlagt är vi drygt 80 st! Kul att få träffa på de flesta av dem en sån här dag och få lite inblick i andras jobb och situation på jobbet! Vi avslutade dagen med fin middag och underhållning av Kjell Berg som för kvällen var trubadur och är ju musiker av STORA MÅTT!!!!
Igår morse skjutsade vi Lisbet till bussen och veckan närmade sej helg...igen!!!
Vi var bjuden till Ragunda, igårkväll, det var ju hockeyderby mellan Timrå och MODO och Anders vill att svärmor kommer då, så vi kan strida lite och ha kul då vi förstås håller på varsitt lag!! Timrå vann!! Inge kul, då det var 1-0 till MODO under större delen men Timrå glänste till på slutet och det var välförtjänt! Dessutom får jag nu komma fler gånger till Mågen på hockey...( Blink, blink...), då "hans" lag vann!  Vi åt god mat förstås och vi tjusade med Juno coh Loui och mådde gott som bara den!!! Vår vän Mats från Dorotea dök upp under kvällen och han är vår gäst på Vikbäcken under helgen!
 
Ulf har dragit till Risåsen och  förmodligen den sist dagen  att jaga älg på, och det blir nog bara en kortsväng, då det är ännu mer snö däruppe! - Så vi får väl se om jägarn kommer hem med nåt byte till "grottan"!
 
Idag blir det till att kolla att ljusen i adventsstakarna skiner och utebelysningarna funkar!
Det har snöat några centimeter härlig, lätt pudersnö inatt och första adventhelgen börja fantastiskt bra!!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0