Andra advent.....

........ Aktiviteterna flödar och julstöket är i full gång!
Förra söndagen var det julskyltning och äntligen på många år, så var det mycket snö och knarr under skorna!
Det var stämningsfullt på byn och vi handlade lotter och träffade tomten som delade ut små fina paket till alla barn! ....En bra start på julemånaden!
 
 
Sen var det vardag igen!
-Ett par dagar var det färd till Nyviksvägen och hälsa på lilla mamma!
- En tidig morron var  det julfrukost med arbetskamrater på Hörnet!
- Paulin och jag for på Julkonsert i kyrkan, då vi lyssnade på när fantastiska Remix sjöng jullåtar!! Nu kom julstämningen i gång på allvar vill jag lova!
Vips! Så var det helg igen! Jag hade dessutom tagit ledigt i fredags! Så skönt! Är ledig på måndag också, så fyra dagars ledighet från jobbet är behövligt, då fyra dagars sammanhängande ledighet från jobbet inte inträffat sen i augusti! 
I fredags så stökade vi på med lite av varje! Tvättstugan fick lite rensning, jag strök lite juldukar, och plockade fram en och annan tomte, vi for och handlade, jag slog in paket, både julklappar som skulle skickas och naturligtvis födelsedagspresenterna som Juno skulle föräras med igår lördag! Hon fyller det fantastiska datumet 12/12 ( Hon är ju född 121212), men firar förstås när det är helg och de felsta är ledig!
Sune, Pelle och Isak dök upp, Ola kom och åt med oss, så den lediga fredagen blev fylld med trevligheter !!!
Igår hände det ännu mer! Vi for till Ragunda tidigt, då jag ville hjälpa till när Juno skulle ha barnkalas! Alltid bra med en extra vuxen då! Det blev en dag i kalasens tecken!
 
Vi förärade Juno med attrialjer som passar det nya skrivbordet hon fått av mamma, pappa och Loui, dessutom hade hon önskat sej ett hockeyspel, så det är klart att mormor och morfar fixar det!!
 
 
 
 
 
 
 
Efter kalaset på ragunda for vi hem och bytte om!
Nu var det dags för julbord på hotell hammarstrand med delar av Risåsens jaktlag:
 
Pelle, Daniel, Malin, Kim, Tomas, Ulf och jag!  Plus fulla hotellet med andra julbordssugna gäster !
Det var riktigt, riktigt GOTT! Mycket och vällagat! Fin stämning!
Lite synd om ståupparn Peter Wahlbeck var det, då hans humor inte riktigt gick hem hos Östjämtarna!
Vi for hem hyfsat tidigt då vi var mätta, belåtna och Ulfs rygg inte pallade för sittande mer!
Vi var nöjda med kvällen!!
 
 
 
Nu ska jag kliva  upp, några fler dukar med julkänsla ska strykas och läggas på bord och bänkar, några fler tomtar ska ställas fram, vi ska förbereda pepparkaksbak med barn och barnbarn! Så mangeln ska fram och glögg ska kokas!
Det blir en pepparkaksdoftande andra advent på Vikbäcken!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0