Det viner och det låter....

........Det blåser och stormar!!!
 
Men helgen är här!
Jag har inte klivit upp ännu denna aprillördag!
Veckan gick snabbt! Och det blir så tydligt när det bara är en fyradagarsvecka!
 
Förutom den fantastiska inspirationskvällen så har resten av veckan fyllts på med lite av varje!
Vi var till lilla mamma i onsdags! I torsdags kom Paulin och småttingarna Juno och Loui och åt stuvade makaroner med oss! Efter lite vila framför tvn gjorde jag i ordning rörorna som jag på fredagen skulle bjuda mina härlig killar  som jag jobbar med! Jag brukar köpa bröd (typ Konrads kalasknäcke och Josefinas finknäcke) av Thomas son som säljer det för sin klass och jag brukar också köpa av Scoutföreningen. Brödet är kanongott så det kan jag rekommendera! Det följer dessuom med ett blad med recept på röror som är goda till! Så tre sådana röror gjorde jag och på fredagsfikat serverade jag Konrads kalasknäcke, med Räk-och dillröra, Äpple- och pepparrotsröra samt Sjöbodsröra! Det blev en lyckad fikastund och en skön avslutning på den här korta arbetsveckan!  
 
 
 
 
 
 
Igåreftermiddag när jag landade i hemmets sköna vrå, hade vi finaste besöket igen av småttingarna Juno och Loui med mamma Paulin! Så kul att komma hem och mötas av "livets efterrätt"!
 
Ulf skulle egentligen på Spispojkan igårkväll , men han har ju ett finger som inte är okej efter en klämskada för nån vecka sen som ledde till att han fick sy några stygn! Det är lite inflammerat dessutom så han är stammis på hälsocentralen! Så det blev en lugn skön hemmafredagkväll för oss båda!
 
Vi skulle satsa på premiär för grillen i helgen! Men det kan vi ju glömma i den här blåsten! 
Det blir till att stöka på inne, finns en del att göra, som vanligt!
 
En bilutflykt får det bli fram över dan! Vill fara och träffa Melissa och William en sväng! Ska till Paulin med några affischer och till Sonja med mammas deklarationspapper!
 
Sen är det ju V75 och de 4:e SM-finalen mellan Brynäs och HV71, det må vi nog kika lite på!
Ja, nog kommer den här blåsiga lördagen att gå utan att man blir less liksom!
 
Jag ska följa med Paulin på Barnloppis imorron! Nu säljs det INTE barn på det loppiset men däremot  barnkläder, leksaker och tillbehör som passar barn! Det är Ängesbua som arrangerar:
Ängesbergs Barn- och ungdomsaktiviteter (BUA) Är en ideell förening som skapar aktiviteter för barn och ungdomar i Ragunda kommun! Vilka engagerade unga vi har i vår kommun!!!
 
Imorron startar  också Leo on Line på Dannero och vi håller tummarna samt sätter en slant på honom förstås!
 
Vi far som vanligt och hämtar lilla mamma i morron, så hon får komma till oss och äta en god middag och spela Bingolotto!
 
Nästa vecka är det mycket som är inbokat  på jobbet! Förutom APT och beredning, så ska jag och Thomas åka till Gävle för ett möte på Lantmäteriet! Det har vi väntat på, så det ser vi fram emot och det blir nog intressant!
 
Nej nu ska jag kliva upp och påbörja dagen med lite tvätt i maskinen och lite hopplock av sånt som blivit utflidd i huset under veckan!
 
Ha en skön och behaglig helg, trots vindarnas vinande! Det ska jag ha!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0