Annandag Påsk!

Ja påsken kom!
 
Å nu har vi redan Annandag Påsk!
Ju närmare påsken vi kom, så blev väderprognoserna allt osäkrare!
Så jag bestämde mej! Påskfisket skulle jag stå över !
 
Långfredagen kom! Med sol (-och lite kyla)... fantastiskt!
 
Långfredagen hade vi också bokat in för vår årliga släkt- och vänfest för stora och små!
I år blev vi ett 10-tal färre än i fjol ! Men det räckte till! 14 stycken kom och förgyllde vårt hus!
Ulf hade rökt Lammbog, Lammlår, Älg och Fläskkarré! Han hade också rökt, röding, gravat röding och tillsammans fixade vi inlagd sill, sallad, ägg och en massa annat smaskigt och gott som passar en Långfredagsbuffè på Vikbäcken!
 
 
 
 
Paulin hade fnulat på Påsklek/tävling! Och hade fått till 11 olika deltävlingar, som var så kul! Och ingen av oss hade dessutom gjort nån av dem förut! Lekarna/tävlingarna passade dessutom lika bra för vuxna som för barn, så alla var med! Alla var delaktig! Hur kul som helst!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ola stod för priserna, trisslotter och årets påskdetalj, äggklockan som man lägger i äggkokarvattnet och som ändrar färg utifrån hur man vill ha äggen....Löskokta eller hårdkokta!
  ev4
 
På lördagen var det tidig morron! Det var dags för premiären på Bergstjärn, uppi Köttsjön! Jag hade ju pg av det osäkra väderprognoserna bestämt mej för att inte åka! Vad händer? 
Jo Solen sken som aldrig förr från klarblå himmel, då på Påskaftons morron! Men det var aningen kyligt med nedemot en 10 minusgrader! Ulf frågade om jag inte ändrat mej och skulle följa med ändå? ...Men jag hade ju liksom ställt in mej! Så Daniel och Melissa kom och hämtade Ulf, de plockade upp Ingemar utefter vägen och for på en fiskedag som hette duga!!!
 
Jag plockade ihop sen Långfredagen, körde ett par diskmaskiner och poade på i lagom takt  i min ensamhet!
Ola och Birgitta hade också farit på Bergstjärn, men Kicki valde att stanna hemma, så jag hämtade upp henne, åsså for vi till Nyviksvägen och hälsade på lilla mamma! Hon blev så glad förstås! Där vankades det Påsklunchbuffé  för de boende och det var så fint dukat !  
 
Vi tog en tur via kyrkogården och sen for vi på Ragunda och kollade vad Juno och Loui hade för sej! De var på lekparken och sen var det Påskäggsletning! Gofika hos dem!
 
Juno hittar sitt Bamseägg! Vilken Lycka!!
 
 
 
 
Sen for vi hem och det blev en välförtjänt vila innan Storfiskarna kom hem med den rejäla fångsten!
 
De här kom Ulf -storfiskaren hem med:
- Så nu ser vi fram emot några läckra fiskmiddagar framöver!
 
Största lilla Storfiskaren av alla är förstås Melissa!
Har Ni sett!!! Vad hon lyckas med!! 
 
 
En något stillsammare Påskaftonsmiddag blev det! Juno, Loui, Paulin och Anders kom! Anders hade gjort en god potatisgratäng, som passade bra till det rökta köttet! 
Det blev en tidigt Påskaftonskväll på Vikbäcken och det var skönt! Känner att jag uppskattar vilan extra mycket nu! Vardagstillvaron har varit ganska så stressigt en tid nu, både på jobbet, allt stök med lilla mamma, hundar, hus och hem! Det som ger mej den extra energin som jag behöver är våra älskade barnbarn! Det är då livets efterrätt det!!Tackar min lyckliga stjärna över att jag har dem, alla fyra så nära!
 
Vips var det Påskdagen! Med strålade sol (fast fortfarande lite för kyligt)! Men nu klev jag upp och tog en frisk morronpromenad! Underbart!!! Med Läckberg i lurarna, så blir promenaden rent spännande!
 
Anders och barna kom på fyhjuling! Sen blev det en sväng ner på Klövervägen! Där var det cykling och rullskridskorsuppvisning som gällde!
 
När vi kom hem därifrån satte vi oss, Ulf och jag och bokade sommarens utlandstripp!!! Bara så där!!!
Så nu har vi nått att längta efter!!! Ljuvligt!!!
 
Gott om tid tyckte vi att vi hade inför kvällens tillställning!! Vi skulle duscha och göra oss iordning, plocka ihop badkläder, handdukar mm ,jag skulle fixa ett paket och skriva kort! Vi var nämligen bjudna till Nettan och Gunnar på Sörböle, på Påskdagsmiddag, bubbelbad, och bastu!
 
Ett telefonsamtal från en glad vän, Kerstin, som hade vägarna förbi! Så hon kom och fikade och vi  tog en rejäl pratstund! Ola kom ner och vi pratade vidare! Det blev därför en snabbdusch, Snabbt hopplock av grejer som behövdes inför kvällen! Skrev kortet lite snabbt och sen iväg det bar! Med Pelle!!! Mot Sörböle!!!
 
 
Vilken kväll!!! Njutbar så det förslår!
 
 
 
 
 
 
 - Annandag Påsk! Strålande sol!
 
Idag ska vi ut och må i solen och kanske påbörja lite vårstädning!
 
Imorron har vardagen nått ikapp oss! 
 
Men vi ser tillbaka på en skön, glad, solig Påsk!
 
-Umgängets helg som jag brukar säja!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0