Vi har nog hittat....

...vårt paradis!
Vi mår som vi förtjänar! Ett bra uttryck när man har det så bra som vi!
DET har gått ett par dar och vi känner allt mer att vi valt rätt!
Allt liksom barà fungerar och på det sätt som vi vill ha det!
 
Just  nu sitter jag återigen på uteplatsen med ett glas vin! Vi har dessutom kvällssol på vår uteplats och det har inte alla naturligtvis, så redan där har vi lite extra lyx, som vi kallar det!
 
Igår började vi vår dag vid poolen, det är ett mysigt ställe för hotellgästerna, med en gullig liten Poolbar, med dryck och lite enklare mat! 
 
Vi lät handukarna  ligga kvar på våra solstolar vid poolen för att göra en sväng till havet och stranden! En liten nätt promenad bara! Vi hann bada två gånger i det ljumma och långgrunda havet, sittà på ett par stenar och ta en öl, samt "fila fötterna " med en lite längre promenad i de våta sanden närmast vattnet! Stranden är lång och så fin!
Sen gick vi tillbaka till poolen och fortsatte eftermiddagen där!
 
Alltså vi bara "är" och gör vad andan faller på, mest ligger vi och ler mot varann! Vi känner ju varann rätt bra efter alla dessa år, så vi liksom vet, att vad den ena vill, vill den andra!!
 
Vi har träffat Karin med familj, syster med vår kompis hemifrån! De bor på samma hotell!
Vi träffar också  på andra kuliga människor som berikar! Alla är vi olika och jag tror att vi "hyggliga" liksom dras till varann!
 
Om man ska säja nåt negativt, så är det väl att i morse var det lite moln på den blå himlen!
Men inte gjorde det nåt, vi hade ju planerat att en dag åka in till Chania och shoppa!
så vi tog bussen dit och hamnade på shoppinggatorna! Alltså om vi får välja, så tar vi helt klart poolen och havet både Ulf och jag, men man må ju variera sej lite! Vi shoppade och stod i som sej bör! Hittade några guldkorn både till oss själva och till familjen!
Men molnen försvann ganska tidigt och vi längtade hem till poolen, så ganska tidig eftermiddag låg vi återigen vid vårt favoritställe! Det blåste rätt bra nere vid havet, så dit har vi inte " bemödat " oss idag!
 
Med tanke på vår eftermiddags-och kvällssol på uteplatsen till vår lägenhet så förflyttade vi oss några meter dit! Ni hör va! Och förstår att vi tycker att livet är enkelt just nu!
 
Vi är ju granne med restaurangen där vi åt den goda maten första kvällen och servitören har kommit och morsat över staketet flera gånger! Alldeles nyss kom han  med ett fat med de godaste, sötaste körsbären!  Och skicka de över staketet! Bara så där! Ann mår gott! Det är en underdrift! (Jag ska berätta vid ett senare tillfälle, om en lite kul händelse vår första morgon)!
 
Hm...Undrar just om jag ska ta och duscha en sväng, väcka Ulf som tar siestan, och planera lite var vi ska äta ikväll och vad vi ska äta ikväll!!
 
Det gäller att ta tillvara på njutbara stunder, jag är oerhört tacksam och ödmjuk över att vi får göra det! 
Resten av veckan  kommer väl att fortsätta så här, så jag ska väl inte upprepa mej, så skriver jag inget mer under veckan  så kommer jag med all säkerhet att lägga ut bilder på vår underbara tripp, sen vi kommit hem! Vi fotar hejvilt!
 
Sen vill jag av hela mitt hjärta rekommendera Kreta och då förstås allra mest Agia Marina! Det här är ett paradis om man vill ha närhet, lugn, sol, värme och fantastiska människor omkring sej!
Soliga kramar från Ann och Ulf!
 
Skogsnuvan
2016-06-10 @ 19:58:40
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

ÅÅÅÅÅÅÅÅ från ett 2-gradigt Fisksjön där jag plockat omkringblåsta grejor hela dagen.

TantGlad
2016-06-11 @ 15:32:15
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Låter som att ni Har det fantastiskt på kreta.
Passa på å njut. Här hemma i mina breddgrader (sundsvall) Äre kallt så man blir tokless...nästan....har ju kunnat varit värre som i Kiruna. Där snöade de tvissst.
12 grader varmt just nu hos mig.

Kramkram.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0