Vintern som kom tillbaka!

 

Rutorna skrapas igen....... Och snön sopas av bilen igen!
Ja så har det varit två morgnar!
 
- Våren kom är Du så bussig!
Å andra sidan så vill jag inte lägga nån större energi på det jag inte kan påverka!
Vi vet ju att våren är antågande!
På lördag ska vi ju stämma in i :
-"Vintern  rasat ut"! 
 
Som egentligen heter:

LÄNGTAN TILL LANDET (Vintern rasat ut... )

Musik: Otto Lindblad Text:Herman Sätherberg

Vintern rasat ut bland våra fjällar

drivans blommor smälta ned och dö

Himlen ler i vårens ljusa kvällar

solen kysser liv i skog och sjö

Snart är sommarn här i purpurvågor

guldbelagda azurskiftande

ligga ängdarne i dagens lågor

och i lunden dansa källorne

Ja jag kommer Hälsen glada vindar

ut till landet ut till fåglarne

att jag älskar dem till björk och lindar

sjö och berg jag vill dem återse

Se dem än som i min barndoms stunder

följa bäckens dans till klarnad sjö

trastens sång i furuskogens lunder

vattenfågelns lek kring fjärd och ö

 
En himla bra text just nu...när vi längtar till våren!!
Åsså är vi ju på Landet redan! Så den längtan klarar vi oss ifrån!
 
Idag efter jobbet handlar det om våra föräldrar!
Vi far och hämtar lilla mamma på Nyviksvägen och sen åker vi till Överammer!
Jag ska pyssla om svärfar Ingemars fötter!
 
Dessutom hämtar Ulf Juno på dagis i eftermiddag då mamma Paulin är med lillebror Loui på babysim!
Så Juno hänger på till Överammer och förgyller tiden lite extra för Momme, farmor Bojan och Farfar Ingemar!
 
Det känns väldigt bra att vi bor nära varandra allihopa, så vi verkligen kan finnas till hands för varann!
Det känns extra viktigt när barnbarnen är små och föräldrarna på "ålderns höst!
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2016-04-27 @ 09:16:43
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Det är verkligen en gåva att ha de sina så närma sig. Det är ju faktiskt ovanligt nuförtiden för många unga åker långt bort och har så långt hem att barnbarnen knappt hinner känna sina mor och farföräldrar.

Ann Natanaelsson
2016-04-27 @ 19:48:08
URL: http://dansann.blogg.se

Hej min vän Anita! Ja, jag är tacksam att jag har mina barnbarn så nära! Och att lilla mamma finns i närheten så jag kan fara dit så fort det händer nåt och utöver det kan fara dit och förgylla tiden för henne! Kram så hörs vi! Ann




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0