-Jag har tänt upp i bastun.....

...sa Ulf ikväll när jag ringde hem från jobbet och hörde mej för vad jag skulle handla!
Jag har varit på en intressant information på jobbet idag! Men jag är ju inte van att sitta och "korvstoppas " med information  så jag har varit urtrött emellan varven! Så Ni kan tro, att i det ruggiga vädret som är idag, blev jag riktigt varm i kroppen bara av tanken att det skulle bli bastu ikväll!
 
Det bidde en snabbsväng till Momme på Nyviksvägen allraförst! Så som det kan bli ibland när man har sin förälder på äldreboende! Det händer saker!
 
Men sen for vi hem och skar upp lite rökta korvar  på ett fat och tog ett par öl  i en påse och pös ut till bastun!
Jag bara satt och njöt..och svettades! Och blev så mjuk och varm!
Ulf som inte klarar värmen som jag gick ut ett par gångeroch svalkade sej!
...-Men jag! Jag kan sitta och bara må gott länge, av värmen och svettdropparna på kroppen! Och liksom andas ut! Och verkligen bara koppla av!! 
 
Nu har vi nyss ätit varsin hamburgare med allehanda tillbehör!  Och väntar in Sveriges yngsta mästerkock på tvn ! Jag gillar det! 
En V86:a gjord, sittande framför tvn i badrocken, med ett glas vin efter bastun och hamburgaren! En skön lillördag onsdag! Det ruggiga vädret bryr jag mej inte om längre! Två dagar till så är det helg igen! Och vädret säjs ska bli bättre!!! Tja! Det känns ju riktigt bra tycker jag!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0