Träffpunkten!

Bland det viktigaste som finns för många av våra äldre i Hammarstrand är Träffpunkten!
 
Numera är det Svenska kyrkan som har hand om Träffpunkten!
Det innebär att varje tisdag under hela hösten och hela våren inbjudes våra äldre till samlingslokalen i Satellitboendet på Centralgatan 26!!
 
Där serveras goda välgjorda smörgåsar och så är det nån form av underhållning!
det kan vara nån som läser, det kan vara bingo eller nån som kommer och sjunger och spelar eller nåt annat trevligt som passar våra äldre!
 
Vi ser till att lilla mamma får komma dit varje tisdag!
Jag tar lite senare lunch då och vi hämtar henne, och för det mesta även hennes väninna Eva som också bor på Nyviksvägen! Eva har sina barn söderut i vårt avlånga land och skulle inte komma iväg annars!
Så vi ser till att vi har tomt bak i Volvon så Evas rullator får plats, hjälper tanterna på plats i bilen och känner oss som den bästa Färdtjänsten när vi drar iväg,  med två förväntansfulla mot Träffpunkten!!
 
Ulf ställer upp varje gång och vi följs åt när vi skjutsar ! Och kan inte jag ta ledigt när det är dags för hämtning så fixar Ulf det!
 
Mammas underbara väninna Ingrid ställer upp och hjälper mamma under tiden på Träffpunkten! Då lilla mamma inte ser så är det svårt att klara sej utan hjälp! Om Ingrid inte är med nån enstaka gång (fast det är sällsynt), så finns där alltid nån som hoppar in i hennes ställe!
 
SolBrith som är en av våra fina Präster som vi har  här i Ragunda, är den som håller i det hela!
Hon har inte möjlighet att vara  med alla gånger, men det är Pia och Anna-Lena  som ideellt ser till att Träffpunkten fungerar  och kan finnas för våra äldre! Fantastiska är ordet !!! Gudrun, Eivor och Britt är och också  friska fläktar, som är med som en ideell kraft lite nu och då! Undrar hur många det är som förstår vilken viktig uppgift dessa fantastiska kvinnor har!!
 
När det är underhållning på Träffpunkten  så är det naturligtvis också ideella som ställer upp!!!
 
När jag blir pensionär ska jag också ställa upp och ideellt jobba för våra ännu äldre! Det är då en sak som är säker!
 
 
Ingrid som har en konstnärlig- och litterär -och skådespelarådra, läser här upp en av de vackra dikter som
hon själv  skrivit:
 
Snart tar Träffpunkten sommarlov!
Men till hösten hoppas vi innerligt att de drar igång igen!
Vi kommer att skjutsa lilla mamma varje gång!
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2015-05-14 @ 11:41:28
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Så trevligt det verkar. Jag visste inte ens att det fanns något sånt på byn. Där ser man.
Vart ska du dra iväg då???? Till något varmt och skönt hoppas jag. Visst skulle jag gärna gå på danskursen men bara tanken på att någon skulle hålla i min högra skadade hand får mig att rysa. Eftersom bråsket är krossat kommer det att ta tid innan jag är bra så dansandet får nog vänta till sommardanserna.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0