Arrenden, servitut, protokoll.....

.... och Solen!!!
Blandas upp i mina drömmar om nätterna nu.....!!!
 
Mina nya arbetsuppgifter, samtidigt som jag inte kunnat släppa mina gamla ännu, gör att jag flänger runt som jag vet inte vad! Det är mycke nu...om man säjer så!
Men det ska väl förhoppningsvis bli bättre....OCH....det viktigaste av allt är ju att jag trivs bra där jag är, med mina arbetsuppgifter och med mina arbetskamrater!
 
Jag har mycket att lära när det gäller mina nya arbetsuppgifter! Men då det är intressant och lärorikt så känns ju det inspirerande och sporrande!
 
Förra veckan var ju kort när det gällde arbetsdagar och så blev det ett par dagars längre helg!
Vi började med att på onsdagen direkt efter jobbet åka till Sundsvall för att hämta lilla Juno!
Paulin och Anders skulle åka på en långweekend till Stockholm och ha lite trevligt och avkopplande inför sommaren med flytt och bebis!
Så lilla Juno skulle först vara hos oss ett par dagar för att sen vara hos sin farmor ett par dar innan vi åter skulle hämta henne och skjutsa ned henne till Sundsvall!
Ååååh ! Vad vi myste med Juno under våra dygn!  Det var ju inga varma sköna utedagar precis utan vi ägnade tiden åt att åka och hälsa på .....vi var till Momme, vi var till farmor Bojan och farfar Ingemar och vi var till Janne och Anna-Lena! När Juno for till sin farmor blev det så tomt...Vad snabbt man vänjer sej!!!
Men vi hade ju det vi gjorde även om vi fortfarande inte ville gå ut i blåsvere´...!
Vi for upp till Valla en sväng i fredags, tjusade med Melissa och William  och kikade på DN Loppis som öppnat för säsongen! Han har ökat på lite och fyllt på lite i flera rum så vi hoppas att många hittar dit i sommar!!
I lördags for jag ut  på lite föreningsuppdrag! Jag har ju blivit invald i styrelsen i "Ragundabygdens vänner" och det är en förening som jag vet att jag kommer att trivas i! I mitt inre kommer dofterna sen jag var barn, och jag ofta höll mej i de här trakterna både genom att jag gick skolan i Ragunda och att jag hade många kamrater i byn med omnejd!
Vi hade på lördagen som vanligt koll på veckans V75, och så  åt vi  godare än gott! Den här helgen var det ekologiskt nötkött från Johnsons gård i Kånkback som tillagades! Vi hittade goda recept av Innanlår! Dessutom åt vi  lax och Kalixrom till förrätt och friterad camembert med varma hjortronsylt till efterrätt!
På lördagkvällen ringde P-O från Koviken och bjöd upp oss dit till honom och Kicki på lite lördagskvällssurr!
 
Söndagen den 17 maj! Det var denna dag exakt fem år sen min fina goa pappa somnade in! Det är konstigt vad tiden går!
Vi hämtade lilla momme och lillla Juno, for sen till Kyrkogården och satte en  ros på graven! Det var en fin stund! 
Sen vi skjutsat tillbaka momme for vi och hämtade Melissa innan vi styrde vår kosa mot Sundsvall!
Att ha två småtjejer i baksätet som sjunger Frostlåtar för full hals värmer verkligen ett mormors/farmorshjärta!!
 
En stund på Birsta för inhandling av smågrejs som vi kan komma att behöva nästa vecka......!
Jag gillar att åka till Birsta! Faste det gäller att ta några ställen varje gång! Det är ju inte att tänka på att tro att man ska hinna så mycket så som  man egentligen vill på Birsta! Men kul är det!!
 
Efter matstund på Frasses i Bergsåker for vi hem till Juno!
Morfar for och hämtade Paulin och Anders vid bussen!
Juno passade på att visa Melissa alla sina leksaker!
 
Vi hade ju tyvärr inte nån VM-hockeyfinal att se fram emot, med vårt Blå-Gula lag!
  Våra fina duktiga Tre kronor-killar nådde inte enda fram!
- Men de kommer igen! Nästa år!!
 
Vi lyssnade i bilen hem på finalen mellan Kanada och Ryssland istället!
..................
 
Nu börjar vi "räkna ner" på allvar!
Om fem dagar ska väskorna vara packade med badkläder, linnen, shorts och solskydd!
Då kliver vi på planet till Mallorca för en veckas sol, bad och avkoppling!
-Bara Ulf och jag! Vi längtar nu!
 
 
 
 
 
Och ikväll var jag på Hörnet med ett gäng av mina glada arbetskompisar!
Vi har ätit gott, skrattat och haft himla trevligt! 
 
Imorrn ska jag till Frissan Lena efter jobbet!
 
Det känns som att vi snart är på väg!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2015-05-19 @ 22:28:17
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Mallorca det är fina grejor det och där är det säkert varmt och skönt och du kan ligga under ett parasoll och dricka paraplydrinkar. Ha det så skönt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0