Adventstid december 2014!

....Adventstiden på Vikbäcken!
Jag tycker mycket om det här med traditioner! Julen är ju det mest traditionsfulla av allt och jag har ju alltid älskat julen! Jag vill att det ska vara som det alltid varit! Och är ju förtjust i det som var sen jag själv var liten och gärna det som är äldre än så! Av olika anledningar så får traditionerna ändå bli mer eller mindre olika, från år till  år, beroende på hur det är runt omkring! Det finns ju sååå mycket att ta av så att det blir lite olika ändå, år från år!! Det är liksom grunden som är det betydelsefull! Och alla har vi vår egen grund! Det som är viktigt är att man delar med sej till sina barn och barnbarn av sej och sitt! De får sin grund och kan i sin tur börja att bygga på sina traditioner runt den! 
 
Mina jullådor är en grund för mej!
Dem tog vi ner i adventstidens början och grej för grej landade runt om i huset! För att förgylla under advents- och juletid! Lite bak, lite förberedande matlagning och lite pyssel!
Av olika anledningar stod vi över pepparkakshuset i år! Det kan bli nästa år istället!
 
Organisationsförändringar på mitt jobb resulterade till att mycket tid och energi lades där, just under adventstiden!
Visst kan man önska att sådana funderingar inte ska behöva finnas just den tiden på året men nu vart det så och det kan inget ändra på! Jag hoppas ändå att det blir nåt bra av det hela och att min energi och mina funderingar inte skall vara förgäves!
 
En hel del av min tid ägnas också av naturliga skäl  till min lilla mamma, som bor på det nybyggda fina äldreboendet Nyviksvägen! En ynnest för lilla mamma att få vara en av de 40 i vår lilla kommun som fått möjligheten att flytta in i det alldeles nya boendet! Underbara tjejer och killar som jobbar där och tryggheten är 100 % för oss då vi vet hur bra hon har det! Men tiden från oss, hennes familj, behövs det mesta möjliga i alla fall  och det ger vi med hjärta och kärlek! Det känns ska ni veta, att min älskade mamma som varit den starka, som klarat i stort sett allt, numera behöver vara så beroende av oss, sin familj, de som tar hand om henne nu på Nyviksvägen!
 
Våra djur tar ju sin lilla tid och då spelar det ju ingen roll vilken tid på året det är!
När det är vinter vill de vara inne mera och stimulansen blir ju samtidigt viktigare!
Amos har i alla fall hittat en ny stil i sitt sätt att koppla av, hälften soffa, hälften element:
 

Våra barn och barnbarn och våra nära som känns som barn och barnbarn har vi förstås alla chanser i världen att få vara med ofta, ofta, då vi bor nära eller rätt så nära, och telefoner och Facetime som går varma flera gånger om dan!
I Adventsid så känns närheten extra STOR!!!
 
William, Pelle och Isak mår gott på Vikbäcken!
 
 
Ulf och jag mår ju gärna gott och vill njuta lite extra när chans ges, så vad passar bättre när man vill ÖNSKA ALLA EN GOD JUL än att göra det från vårt härliga bubbelbadkar:
 
 
 Vi firar ju Silverbröllop på Julafton dessutom!
Det ni!!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0