FEST och KALAS...!!!

Ola har fyllt 60!!!
Hurra, Hurra, Hurra, Hurra..!!!!!!!!!
 
Jag tycker inte att det är så länge sen som vi sprang på lägderna och i skogarna hemma på Vikbäcken och lekte Indianer och vita, och Kurragömma med grannungarna, åkte skidor till Frisksportarstugan och allt annat som hörde  till den ljuvliga, enkla 50- och 60-talstiden. Vi  bråkade som syskon gör, han tyckte att jag var en envis, bortskämd lillasyster och jag tyckte att han var en retsam storebrorsa.....!
 
...Men det är faktiskt   ....cirka...omkring....ungefär 50 år sen!!!!
 
Det har "runnit en del under broarna"...! Jag är ju Vikbäcken trogen kan man säja, som förutom korta "sejourer" i närområdet har byggt upp livet både bokstavligt och bildligt....
Och Ola har ständigt kommit tillbaka till Vikbäcken, vart än han varit på jobb och utbildning!  Å nu kommer han ju hem lite oftare än tidigare, då lilla Mamma kan behöva oss båda......
 
Ola fyllde 60 år på torsdan den 13 november!!
Så den 15 som var lördagen, ordnade han ett JÄTTE-trevligt kalas i överraskningens tecken för oss som var inbjudna...!
 
Vi for ned på lördagmorron, efter sen vi hämtat lilla mamma. Hon och Lisbet skulle ligga över hos Ola och Birgitta!
Jag, Ulf, Daniel, Malin, Melissa och William bodde naturligtvis hos Paulin, Anders och Juno!
Ni kan förstå att jag mår extra gott att ha mina  barn och barnbarn så nära mej samtidigt hela helgen!
 
Den trevliga överraskningen var TREKAMP med buffé på Södra Berget!!
 
Gu´så kul!!! Vi spelade bowling, "sköt" och "körde Formel ett"!!
Häftigt och läckert! Och en härlig Puls över det hela! Lilla mamma satt och med sin positiva närvaro kände sej delaktig! Tänk om hon haft synen i behåll? Då hade hon nog "klått" hela bunten i både bilkörningen och skyttet! Det är jag helt säker på!  Småttingarna hade jättekul  och lekte med varann och alla var hur nöjda som helst med den härliga Firarlördagen!
 
Men....- Vad hade vi glömt....??? Jo!!! KAMERAN!!! Inte bara vi utan även Ola hade glömt sin kamera!
Det var nog meningen att vi skulle minnas den kuliga dagen i minnet!
 
Efter trekampen åt vi en god och mättande Buff´e!!
Vi fortsatte hem till Ola på lite efterfest och där kunde vi även sjunga och uppvakta riktigt ordentligt!
 
TACK OLA för en toppendag!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0