En helg går så fort!!

Alla tog sovmorron på söndagen!! Ungar och hundar och t o m jag farmor/mormor, tog chansen att dra mej i det längsta!!!

Vi hade en plan för söndagen och det var att vi skulle åka och bada mad barnen!!! Sagt och gjort! Paulin, Juno, Daniel, Malin, Melissa, William och jag for det till Matfors, som har ett alldeles lagomt, passande badhus när barn ska bada....På helgerna dessutom uppvärmt vatten i bassängerna till 33 grader!!
Mmmm....!!Vad jag är glad att jag kan vara nära mina barnbarn på alla sätt!

En sväng på Birsta hör ju till när vi är i Sundsvall , sånt gillar vi !!
Vi hade dessutom lovat lilla mamma att vi skulle åka hem till oss på Vikbäcken och spela Bingolotto innan det var dags för henne att åter åka hem till sitt nya boende på Nyviksvägen.....
Tre minuter över halvsju på söndagkvällen slog vi på tvn hemma på Vikbäcken, och hann med Bingolotto också!!!
Jag vann en Sverigelott dessutom!!!
 
Veckan har "svuschat" iväg  fort som attan, som vanligt!!.... "Svuschat"...det var ett nytt ord det, som jag precis hittade på och det betyder att nånting går jättefort om nu någon inte riktigt förstod vad jag menade!!!
 
Det är mycket på jobbet, men kul och intressant  som vanligt....Och ännu så länge!....
Vi har gått igenom ett  skåp,  en skänk och en låda hemma, Ulf och jag......vi ska ta lite pö om pö och det blir många "aha"- upplevelser när man rotar på! En kväll har vi badat förstås! Mmmm!!! Så skönt!
Lilla mamma har fått sitt och ikväll far vi till Bispgården och möter upp Juno, som ska vara med mormor och morfar inatt då mamma Paulin och pappa Anders ska bada tunna hos kompisarna Johanna och Frippe i Bispgården!
Imorron far Ulf på älgjakt och på eftermiddan möter vi  upp honom i Ammer då vi ska dit och baka tunnbröd!!
Vips är det söndag igen!!!
 
 
Jag hann förresten ta en bild på Södra berget med telefonen förra lördagen!
Det var på två små fina tjejer!!!
Juno och Melissa!!
 
 
Visst är dom söta...???
 
Idag var det ett kul reportage i ÖP om nya boendet på Nyviksvägen, där lilla mamma bor!!
Elisabet A  var dit igår med fem av sina gulliga Labradorvalper!! Ni kan tro att det blev succé ...både bland de boendena och även bland personalen! Det blev en liten reportagefilm på ÖP:s hemsida!!
Se länken här:
 
 
 
Ha nu en skön och kul helg alla!!
 
 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0