Vardagsliv!!!

Ett ganska bra ord...om Ni frågar mej!!!
 
Vardagslivet innehåller ju lite av varje!!!
 
Och kan ju, oftast i alla fall...bli vad man gör det till!!!
 
Om jag ska beskriva vardagslivet den här veckan:
 
- Jobbet! Det är väl "nummer ett" när det gäller vardagslivet!!! Där tillbringar man ganska många vardagstimmar!!!
Och jag gillar ju de timmarna...de på mitt jobb!!!
Med en MYCKET bra arbetsplats, ansvarsfyllt, varierande,delaktighet, mycket skratt, intressant! Nära hemifrån!!!.....Den här veckan fick sej skrattmusklerna lite extra gymnastik, då jag återigen fått veta att jag funnits med i en dröm.....ingen mardröm alltså!!!!
.....Skulle kunna fortsätta med  mycket mer positivt !!!
 
- Just att det är nära hemifrån, gör att jag kan fara hem och luncha...Enkel, lättsam mat, lite avkoppling....lite "mittpådagenumgänge" med Ulf!
 
- Min lilla mamma är en del av min vardag...telefon, handling, koll av post, den här veckan skjuts och hämtning till och från teater....Se till att allt fungerar så lättsamt och bra som möjligt för min lilla mamma...!
 
-Barn och barnbarn....Facetime med Juno och Paulin i Sundsvall...-"Ära vare Facetime".....
......Igår var vi bjuden på en smarrig middag i Valla hos Daniel, Malin, Melissa och William...
Att tjusa och leka med de små är en vardagsfavorit!!
 
- Bastun...Har ju blivit en del i vår vardag! Ikväll har vi värmt oss där en god stund!!!
 
- Vardagsmaten! Ikväll blev det en rejäl husmanskost, Steksill med löksås och potatis!!! Mums!!!
Vår vardagsmat kan lika gärna bli en festmåltid med vin.....det är ju också mums!
 
- Handling, nån gympastund, tv, facebook, tvätt och disk....= vardagsliv
 
-Vi slipper skotta, vi behöver ingen motorvärmare, ej heller mössa och vantar, den här veckan i alla fall!
De sakerna gör ju inte mej nåt i och för sej!!! Jag vill ju gärna ha vinter...när det  vin!ter...!
Men det gäller ju att se nåt positivt i det som är....
 
- Den här veckan består dessutom vardagslivet av en stund hos Monica, min goa frissa,
för imorron ska jag dit!!!! Min SPA-stund....!
 
- Å snart är det helg mina vänner!!! Och den blir ju också vad man gör den till....i de flesta fall!!!
Vår vän Mats från Dorotea  kommer på fredag! Ola kommer hem till Vikbäcken likaså!!!
Då blir det surströmming på Vikbäcken!!!
På lördag ska Ulf, Mats och Ola fara till Lilldigerlemmen på fiskepremiär!!!
Lördagkväll är viken för Blueskväll i Kälarne!!!
Då ska vi på Berit Svenningson Bluesband!
En bit mat och härlig bluesmusik!!! Kan ju inte bli bättre!!!
På söndag ska vi fara och uppvakta Ulfs mamma som fyller år!
Som vanligt svischar helgen iväg som en avlöning!!!
-Men då min vänner!!! Då blir det vardagsliv igen!!! Inte dumt! Om Ni frågar mej!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0