Juni månad!!!

Juni månad!!! Jag smakar på ordet!!!
 
Erkänner i min ensamhet att tiden går lite för fort just nu!!!
 
Det har hänt en hel del den senaste tiden så det är ju inte undra på att den går undan! Tiden!
 
Den där helgen då maj övergick i juni, var det kanonväder och vi satt ute på altanen och åt fredagsmiddan, Ulf och jag, då Ulf kom med en genial idé: -Att vi skulle fara till Täfteå och dansa till Elisas på lördan!
Det var ju en kanonidé! Vädret!..... Elisas!.... Som jag inte hört live ännu, men pratat länge om att jag vill åka och dansa till dem!
Nu behöver vi nog lite längre planering om vi ska dra iväg dit....Hundvakt ska fixas! Ulf bör nog ha möjlighet att vila både för och efter!
Så vi konstaterade att vi "tar" Täfteå under semestern istället, när vi har lite mer tid på oss, både i planering och vilan för Ulf! Elisas kommer säkert nånstans som passar att åka på dessutom!
 
Vet Ni vad vi gjorde istället? Jo vi for till Sollefteå på lördan ! Å det var lite småmysigt det också!
Åsså konstaterade vi att det just då var rätt val!
Dessutom myntade Ulf ett härligt uttryck!: -"Men Du! vi hade ju kul medans vi planerade"! Och precis så ska man tänka om det av nån anledning blir ändrade planer, eller hur?
 
Det var en "kortvecka" som väntade! Paulin, Anders och Juno, skulle dyka upp under helgen, de visste bara inte riktigt när. Mats från Dorotea  ville komma och andas Jämtlandsluft! Så vi planerade för härligt umgänge!
 
När onsdan kom, så gjorde jag kväll mitt på dan! Hade en halv semesterdag till godo, som passade bra att ta ut så här inför långhelgen!
 
Rätt som det var dundrade det till på altanen! Då dök Paulin, Anders och lilla Juno upp! Och överraskade oss redan ikväll! ! Ojojoj va kul! Va glada vi blev! Nu skulle vi få rå om dem i fyra-fem dygn framöver!!!
 
Mats kom lite senare med "famnen " full! Han hade mat och dryck och en fin blomdekoration att ha på bron:
 
Vi hade en glad och skön helg med våra nära och kära!
Det fiskades! Och geocachades! Och åts gott!
Vi tjusade länge om morgnarna med Juno
På torsdagen åt vi grillat  hos Daniel, Malin och Melissa!
Då fick jag mina barn och barnbarn på samma bild!
Oohh! Vad jag älskar dem:
 
På fredagen blev det friterat på Vikbäcken!
Kockarna är stolta över vad de åstadkom:
Å va vi åt!
 
 
På lördagen kom Daniel, Malin och Melissa hit och åt. Vi hade grillat fläskfilé på fredagen som vi lagt i marinad tills på lördagen och som vi åt tillsammans med Anders supergoa pärsallad!
Det handlar ofta om mat hos oss! Det är bara så! Gäller alla åldrar:
 
 
 
 
 
 
Å Melissa hjälper Paulin att baka macarons:
 
 

Fiske stod på schemat vid ett flertal tillfällen:
 
 

Geocaching likaså:
 
 
 
 
 Att tjusa med barnbarnen är nog de goaste jag vet:
 
 
 
 

Ni förstår ju att allt annat blir oviktigt här i världen!!!
 
Det blev tomt när helgen återigen övergick i vardag!
 
Jag hade måndagen planerad sen länge, då vi var ett gäng tjejer från kommunen som for till stan och lunkade/sprang Vårruset! Ett kul sätt att göra nåt vettigt tillsammans!
Att få tid att prata och umgås lite extra!
 
Veckan förflöt sen som en vecka i juni brukar göra!
Ulf ser till att växthuset växer fram alltmer!
Trädgårdslandet börjar visa sej lite smått!
Blommorna på jordgubbarna i vår pyramid som vi flyttat, skiner vita lite här och var!
Kryddorna väntar på att bli utflyttade till växthuset!
När vi rensat upp och börja få till det, "där nere", kommer bilderna, inte förr!
 
I fredags passade vi på att fira Ulf och jag! Då var det 30 år sen vi förvärvade vår fastighet!
Vi hade påbörjat bygget och iordningställande av tomten tidigare under våren!
Det var ju liksom en skogsplätt här innan!
Men datumet på papperet att vi ägde vår fastighet, var just den 14 juni 1983!
Det gäller att hitta alla möjliga tillfällen att fira!
Vi åt en god rödbetscarpaccio med getost och citronvinegrätt yill förrätt!
Fylld fläskfilé till varmrätt! Vi mådde gott på tu man hand!
 
Igår packade Ulf inför en tripp till Västernorrland!!
Det var dags för andra deltävlingen i Sundsvallsgäddan!
Så Ulf, Daniel och Pelle for till Klöstre igår, för övernattning i Lisbets hus!
Imorse klockan nio gick startskottet!
Och DE vann!!! Igen!
De kan det där med gäddfiske, pojkarna!!!
Jag är glad och stolt!!!
 
Jag passade på att njuta av en skön lördagkväll, handlade Thaimat i den ny Thaivagnen på byn, gick på promenad med Zippy i kvällsolen och resten av kvällen satt jag på altanen! Nu är jag ju van vid sällskap på altanen, men det är nog inte så dumt att träna på att vara ensam nångång ibland! Spotify med sommarmusik passade ypperligt i alla fall!
 
Förresten! Jag firade V75-vinsterna i min ensamhet!
-"Lägsta utdelningen nånsin"! Sa kommentatorn!!! Hahaha!!!
Men 7 rätt är 7 rätt! I alla lägen!!!
 
Imorse ringde go-Rune, som vanligt så kul att höra hans stämma! Min kusin Berit ringde! Lilla mor kom ner och svärmor och svärfar kom med midsommarpresenten till oss, fem påsar tunnbröd! Den bästa presenten så här i midsommaritider!
 
På eftermiddan for jag till Krokvåg, då mina vänner Annika och Bitt-Inger var där i sin stuga!
Där var också Yngve och Magnhild!
Som alltid lika trevligt att ses!
Yngve och min pappa var barndomskamrater, så det är alltid nåt speciellt att träffa Yngve!
 
Sen for jag och hämtade lilla moster Lisbet! Vid bussen!
Hon ska vara hos min mor några dagar och sen ta med lilla mor till Klöstre för att fira midsommar!
Det känns bra tycker jag! Behöver lite egentid!!!
 
Nu är också ordningen återställd på Vikbäcken!
En glad men trött Gäddfiskevinnare har kommit hem!
 
Nu tar vi igen oss framför tvn , firar både det ena och det andra!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0