Midsommar 2012!

Ljuset, solen, alla blommor, god mat, släkt och vänner!!!

Det är allt bra underbart med midsommar!
I min blommiga sommarklänning firade jag!

Till Hembygdsgården i Pålgård for vi på dan på Midsommarafton!
Där sken solen och alla barnen ikapp!!!

- Vi dansade runt midsommarstången!
- Vi åt korv
- Vi köpte lotter!



 




Midsommaraftonsmiddan åts ute på altanen!
Med Paulin och Anders!
Traditionsenligt, med sill och snaps!

Smördegssnurror och små västerbottenpajer!
Grillspett med Morbergs vin!

Kvällssolen var precis så som man vill ha den på midsommarafton!
Myggen däremot, lyste med sin frånvaro! Perfekt!
Sommarlåtarna ljöd från högtalarna som vi ställt i köksfönstret!




En tur till Valla med Paulin som säker chaufför, för kvällsgos med Melissa hann vi med också!

På midsommardan gjorde vi en sväng till Överammer!
Tackade för tunnbrödet vi fått till Midsommar!
Där blev vi bjuden på jordgubbstårta och kaffe hos grannarna Sverre och Katarina !

Midsommardagen fortsatte med en smarrig middag i Valla och ett skön avkopplande båttur på Singsjön!
En hel drös gäddor och en och annan abborre blev fångsten!

Det bästa sättet att fira en midsommardag på! Om Ni frågar mej!

...På väg...!

...Så kul på fisketur med Farfar...igen!!!!

...Härligt!!!

...En av alla gäddor!!!

..Två njutare...!

.Vacker utsikt under fisketuren...
...Håsjö gamla kyrka och klocktorn!!!

...............

Igår styrde jag kosan mot Klöstre!
Skulle hämta lilla, kära mor som varit hos Lisbet och Rolle under midsommarhelgen! 
Jag blir alltid lite nostalgisk när jag kommer tilll Klöstre!
Jag har ju tillbringat ett antal sommarlov och andra lov där!
Hos mormor och morfar!
Som hade den lilla lanthandeln mitt i bygn!
När jag blundar känner jag "lanthandelsdoften"!
Jag minns också tydligt hur vi med våra bara, brunbrända ben sprang i ängsgräset i Klöstre, lyckliga !
Många kompisar hade vi Ola och jag i Klöstre! Livet lekte!!!

Barndomssomrarna hos mormor minns jag med glädje!


Huset ägs numera av lilla moster Lisbet och hennes Rolle!
Med "varsamma händer" har huset och "affärn" fått en "ansiktslyftning"!
"Affärn" är numera en liten lägenhet och bastuavdelning!
Diskarna med glasrutorna finns kvar! Den gamla läckra kassaapparaten likaså! 
Och pryder ute i "affärn"!

Vi fick oss en god middag som Rolle fixat  innan vi styrde kosan mot Jämtland och Vikbäcken!

Nu är det vardag igen!
Fast jag börjar nog att räkna ned nu!
Åtta arbetsdagar kvar till semestern!!!
Härligt!!! Härligt!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0