Semestervädret....

....har inte riktigt hållit måttet ännu...!!!!
Den första " hela" semesterveckan har inte  vädermässigt varit så som man vill ha den precis!

Vildhussveckan har prövats! Om man säjer så!

Jag har hållit mej mestadels hemma de första dagarna! Fast det hänt saker lite varstans!
Kamsfester, kak-kalas, Ankrace! De får numera klara sej utan mej!

Nu är ju jag av den inställningen att det man inte kan påverka, ska man inte lägga nån värre  energi på!
- Typ vädret!
Jag passade därför på att ta det lugnt under början av veckan istället!
Och ser till att jag använder min energi till nåt gott!
Till nåt positivt!!!
Det dök upp en hel del sådant under senare delen av veckan:

Ulf hade berättat när vi var i Umeå  att jag skulle få min födeledagspresent av honom hemlevererad under början av veckan, hemlevererad  av min vän Anncatrin! Av Ulf fick jag det som fattades på ett av min tio fingrar, en ring på vänster pekfinger:




Mats, vår vän från Dorotea kom i onsdags!
Som vanligt med kylbagen full! Den här gången, var det örtkryddad kallrökt lax, pepparkryddad varmrökt lax, renfiléer..... Och kex från Görans konditori i Dorotea! Oj vad vi skulle komma att äta gott under Mats vistelse hos oss!
På onsdagseftermiddagen for vi alla tre, Ulf, Mats och jag ner till Daniel på Thomsons Sport och inhandlade varsitt regnställ!!! - Kanske kommer att behövas...mer och mer....! 
Snygga, funktionelle regnställ, som vi kommer att kunna använda i många, många år....

På onsdan var det också dags för min första dans på Hällesjö!!!!
Till en av favoritbanden....Perikles!!! - WOW!!! - För dom säjer jag!!!
Inte en regndroppe under onsdagkvällen!!!
Det blev en traditionell danskväll, vid "vårt" bord!!
Med fika och alla vännerna!!
Anncatrin, Åse, Rune, Anita, Britt och PO!!! Dom bästa va me!!!
Mycke folk, och mygg, precis som det brukar va på Hällesjö när Perikles spelar!!!

I torsdags deltog Pike Conquers (Ulf, Daniel, Pelle och Robban) i Lillsloken! Gäddfisketävlingen i Ansjön-Kälarne!
Av 34 lag tog de en välförtjänst tredjeplats, dvs brons!!
BRA GJORT!!! Respekt! För Er i gäddfiskesammanhang!!!

Mats och jag for runt sjön under tävlingen och kollade! Och tog sen "emot" när de kom iland efter avslutad tävling!!!

Fredagen under Vildhussveckan är som alltid, viken för Hammarstrands marknad!!!
Den STORA "folkträffardan" för min del!
Nu avlöste regnskurarna varann!!
Men det var mycket folk ifarten ändå!
Det handlades, köptes lotter, hejades och kramades med såna som man inte träffat, sen i fjol!!!

När vi kom hem på Vikbäcken efter några timmar på marknaden, hade vi ostar, korvar och rökt fläsk i våra påsar!
In med grejerna i kylen och ner på Tegelbruket för att uppvakta Ulli som fyllde år!
Där serverades kams med alla tillbehör!
Vi åt måttligt då vi skulle hem och laga till helgrillad renfilé till middag!!!

Vi hade marinerat den förut och med foliepaketen som innehöll  potatis, morötter, lök, tomater och sugarsnaps + en god ost och kantarellsås, satt vi på altan och bara njöt av dem supergoda fredagsmiddan!

Vi spelade sommarmusik på Spotify...som ljöd runt östra Vikbäcken!

Sundsvallarna, Ola, Birgitta och Kicki dök upp!
Daniel, Malin och Ante från Valla dök upp!
-Vi hade fest med vin och musik långt in på natten!!!!

Det är allt bra härligt med semester!!!!

Å mera skulle det bli!!!!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0