Vilken TOPPENKVÄLL....

....Vi hade på Östjemten igår!

Att göra det till en After Work och passa på att umgås med jobbarkompisarna en kväll och bara ha hur trevligt som helst var en toppenidé dessutom!

Och Mina vänner Britt och Anita fanns förstås på plats!
Och det var idel kända ansikten i den överfulla lokalen!
Det var nämligen fullproppat på Östjemten!
Så kul för Kälarne Jazz- och Bluesklubb!!!
Så kul för de som driver Östjemten!

I lilla Kälarne!!!

Våra förväntningar infriades!
Jack Vreeswijk!!!  Vilken grabb!
Vilken musiker! Vilken humorist!
Han kunde greppa tag i sin publik från börja till slut!!!

De förnämliga musikerna vid hans  sida, Conny Söderlund på gitarr, som spelade med Cornelis när det begav sej och dessutom lärt Jack att spela gitarr!! Lars Ericson på bas, en jämtlänning som även fanns på Östjemten för jul när vi var där och lyssnade på Lena Ljung och hennes legendariska gitarrister!

Två akustiska gitarrer och en ståbas låter fantastiskt bra!!!

Kända Cornelis-låtar varvades med Cornelis tonsatta dikter som vi aldrig hört!
Jack berättade att han fortfarande hittade Cornelis-skrivna verk i  bananlådorna, som han fått ärva efter sin Far!

Att han avslutade kvällen med Öckerö Loge band ihop kvällen på bästa tänkbara sätt för mej som har den visan som en av mina abslouta favoriter i alla kategorier!


Paulin ville förstås veta hur kvällen varit!!! Hon som oss gillar ju både Cornelis och Jack!
Vi ringde till henne under Öckerö Loge, så hon fick höra den via telefon! Jag var ju så omåttligt stolt att få förmedla den till henne! Så glad jag var över att få höra den! Att den dessutom hörde till ett av extranumren! Det finns ju liksom lite att ta av , om man säjer så!

Vi pratade med Paulin när vi kom hem och överröste kvällen och Jack med lovord....
Då Jack är på Älggårdsberget nästa tisdag den 31 januari och Paulin  så gärna vill åka dit,
så bestämde vi: - Att vi träffas där då!!! Och lyssnar på Jack tillsammans!
Ulf och jag far mer än gärna på Jack Vreeswijk igen!!!
Paulin
2012-01-26 @ 20:53:12
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Ååååååh jag längtar till tisdag!!!

Marie
2012-01-26 @ 22:43:18

Meeen, jag tror jag vill hänga på åxå om jag får! jag är ju nästan där dessutom :-)

Paulin
2012-01-27 @ 11:40:48

Marie, absolut att du ska göra det!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0