Jul, Jul, strålande Jul!!!!

Jag sitter nu i min favvofåtölj! Det är fredag! - Mellandagsfredagen!!!
Stämningsfullt är det, då jag tittar och lyssnar på Il Divo på tvn!!!
Hur fantastiskt bra är inte dom?! Att lyssna på Och så fina titta på!!!
Jag njuter !!! Och tänker tillbaka på den fina julen vi haft!!
 
Lilla familjen Paulin, Anders och Juno kom lördagen före jul!
Så vi fick verkligen rå om dem i flera dagar!!!
Lite extra julstök hade vi väl för oss där strax före julafton, med den sista julmaten som skulle fixas,
lite julklappsinslagning hade vi kvar ....
...Ulf och jag var ute på vår årliga julhälsningsrunda dan före julafton, då vi önskar våra vänner God Jul på vårt eget tradiotionsenliga sätt med en liten burk julsenap!
Men vi hann "sytte" ofta och länge!!!!
 
- Så kom då Dopparedan! 
 
14 stycken var vi som firade jul på Vikbäcken!!!
Som naturligtvis tittade på Kalle och hans vänner, som åt, som mådde gott och ....Väntade på tomten!!!
....-Och visst kom han!!!! Och en duktig hjälpreda fick han ....av lilla Melissa!!!
Massor med paket delades ut! Glädjerop hördes lite varstans då en önskad klapp eller en glad överraskning fanns i klappen!!!
- Att ha nära och kära runt om sej, att kunna vara tillsammans  och glädjas åt julen, det är en ynnest!!
Jag älskar verkligen julen just för glädjen att vara tillsammans! Att se Melissas glädje är nog det allrabästa!
Att vi gifte oss på julafton för 23 år sen är inte konstigt förresten!!!
 
En lugn juldag på det! Ulf och gänget drog ut på sin traditionsenliga juldagsjakt! Vilket medförde att nyårsmiddaggen nu är räddad!!!
Melissa kom till farmor och farfar medans mamma Malin och pappa Daniel jobbade i slalombacken! Att vi fått ordentligt med snö i år är toppen för Backen, den kunde öppna på Juldagen och massor med folk drog dit för att åka och fika! Så kul!!!
 
En sväng till Valla for vi, på juldagskvällen, till Daniel, Malin och Melissa!!!
Det kändes att det var skönt att inte göra just nånting...Mer än å "sytte" förstås!
 
På annandan var det dags för lilla familjen Paulin, Anders och Juno att åka hem till Österdälje!
Det blev så tomt, så tomt!
Men....De kommer snart tillbaka!! Då de firar nyår här på Vikbäcken!
Då blir vi hela familjen igen, då Daniel, Malin och Melissa också kommer hit och firar in det nya året!!!
Farmor/Mormor är lycklig kan jag ju meddela !!!
 
De två "mellanvardagarna" har jag tagit ledigt! 
Igår var det sparkpremiär !!!
Vilken perfekt sparktursdag!!! En svag decembersol och några grader kallt!!!
Atlas visade att han nu vuxit på sej, att han "axlat Fias mantel" och är nu mattes egen draghund!!!
 
En lugn skön kväll med god mat, vi åt en förrätt av julmaten, men med variation!
Till varmrätt åt vi ostfylld rädjursbiff .....
Vi tittade på Johan Falk på DVD och Janne Schaffer på tvn!!!
 
Förresten! De här underbara musikdokumentärerna vill jag "slå ett slag för"!
ABBA, Roxette som visades på Annandan och igår då Janne Schaffer...Jag fick ju en ny sida av Schaffer, som man bara hört spela.  Vilken sympatisk, ödmjuk och trevlig killa han verkar vara....
 
Idag må jag nog "fara på byn" en sväng! Det fattas nån enstaka pryl i kylen, sen ska jag nog åka på jobbet en sväng och kolla läget! ÅVS-kassarna är överfyllda....
Fast i övrigt blir det nog fortfarande lugnt....lugnt!!! Blåsten som kom inatt sätter tyvärr stopp för dagens sparktur, men jag hoppas verkligen att det mojnat tills imorron så vi får ut på en tur igen!
 
Jag ska förresten kolla skidorna  och se om jag kan åka upp mitt skidspår nån dag framöver!!!
 
Julen 2012 i bilder:
- Julsenapen, klar för leverans!
- Julamaryllis från Lisbet slog lagom ut till jul!
 
 
 
- Lilla Junos små händer!!
 -Hanna kommer och myser med lilla Juno! Två fina flickor!
 
 
 
 - I allas famnar!!!
 
- Tomten oh hans lilla hjälpreda Melissa!
- Det går lättare att krammas om Paulin kramar samtidigt!
- Mys hos Oppa!
 
  
 
- Provar nya hårspännet på Fajfaj!!!
- En koncentrerad liten Melissa lessnar inte på julklapparna!
- Pappa hjälper till att kolla på nya DVD:n som Melissa kan ha i bilen!
 
 
   
 
- Det är skönast att bara sova och må gott!!!
 
 
 Den sötaste lilla Juno, hon bara mådde gott! Såsom vi andra...Fast på sitt sätt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Carin i Västanå
2012-12-29 @ 11:10:28

Vet du, jag sitter här och läser om er supermysiga jul på Vikbäcken och kommer på mig själv att jag sitter med ett STORT leende på mina läppar.Det låter så himla mysigt!Är jag avundsjuk???????.......JAA, det är jag!Vill också bli mormor/farmor........Kramen

Ann till Carin!
2012-12-29 @ 16:08:31
URL: http://dansann.blogg.se

Hej min vän!!!Det var en mysig jul!!Du har nåt att se fram emot Carin...Rätt som det är så blir det!!! Jag önskar Dej allt gott och ett gott nytt år!!! Och som jag skrivit förut, nu VILL jag att vi bestämmer och ger oss två en helg tillsammans nästa år...Det skulle jag verkligen se fram emot!!! Tänk om vi skulle stråla samman för ett dygn på Hallstaberget i Sollefteå t ex?!!!De öppnar i februari 2013




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0