Nu!

.....Är jag tillbaka och laddad för att skriva lite om sommaren som varit!

Då min blogg är lite som min "öppna dagbok", så tänker jag som vanligt skriva  om de händelser som varit!
Jag vill inte missa eller hoppa över nåt, då jag gärna vill kunna gå "tillbaka " här och kolla i framtiden!
Det är bra tycker jag, då man ofta glömmer just vilken tidpunkt eller dag man gjorde just det och det!
......................................................


Efter Diggiloohelgen var jag förstås fylld av glädje och energi!
Musiken, artisterna och den vackra omgivningen som det är runt Thailändska paviljongen
kan verkligen fylla en till bredden!


Det som också hjälper en att fylla på massor emd energi är "En annan del av Vikbäcken":

Ante, Kicki, Ola o Ulf!!! På altanträff på Vikbäcken , en sommarkväll i juli!!

Energifylld startade så semesterns andra vecka med att vi passade  på att göra en loppis- och hundvalpstittardag. Pålgård, Rasan, Krokvåg, Ammer, Döviken, Koviken!
Det tar tid att åka på loppis! Och att samtidigt titta på hundvalpar gjorde att tiden inte på långa vägar räckte till för alla loppisar, som vi tänkte fara på! Dan tog slut och de sista loppisarna hann stänga innan vi for förbi!

 Lyra, Krokvåg!

   Tea, Koviken!


Jannez på Hällesjö blev en höjdare!!! Förstås!!
Jannez är alltid Jannez och publiken den kvällen var precis i min smak. Blandade åldrar och dansanta glada kavaljerer! Anita, jag och P-O slet sulorna som bara den!
Vår glada kavaljer sen många år, Sören var där och tog fikat med Anita o mej,

  

....och förmodligen den mest långväga kom i eget plan:

....fast Anita o jag åkte bil vi!!!

Så här när sommaren håller på att ta slut och gå mot höst, så kan jag erkänna att Jannez på Hällesjö, blev den sista dansen för mej under min semester!
Den borde kanske gett mersmak så kul som jag hade! Men då jag satsat på andra sorts musiktillställningar i sommar har jag fyllt energin tillräckligt och suget att åka och dansa har liksom inte funnits!
Det kanske beror på att jag som dansat och dansat sen jag var barn, har "dansat ifrån mej" på att tag.... jag kan liksom inte "peka" på vad det är!
Danssuget kommer kanske tillbaka och en sak vet jag! Danser kommer för alltid att finnas...i någon form!  
Rätt som det är så svirar man runt igen....! På ett eller annat sätt!!! 

Efter ett par dar till, på fredagen  var det dags för nästa kulturevenemang .... Nu var det  dags för Teatern på vridläktaren vid Döda fallet! "Flykten till Ravundsbergen!" Manus av Sven Wollter och regi av Karl Seldahl och med fantastiska skådespelare, såsom Kim Andersson, Ingmar Virta, Mikael Rahm m fl. Jag fick en klar favorit bland de duktiga och proffsiga skådespelarna,  Anders Öhrström. inte den mest kända kanske, men han gjorde då starkt intryck på mej, den karln!!! Han var ömsom  så rolig och ömsom lite otäck i sina olika roller!!
Lägg namnet på minnet!!!

Sällskapet, Momme, hennes barndomsvän Dagmar,  sen över 60 år tillbaka, Dagmars flickor, som dessutom är mina barn- och ungdomsvänner, Anki och Anita hade en jättetrevlig kväll, då vi startade med en god middag på restaurangen på Döda fallet. Jag åt den numera välkända "Vildhusstallriken-Jämtländska delikatesser"!
Jag säjer bara:- Mumsfillibabba!


Dagmar, Momme, Dansann och Anita! Fotograf: Anki!

Nu var själen till bredden fylld av energi igen!!! Jag gläds dessutom att jag bor på en av de vackraste trakter på jorden....... Ragundadalen, som har så mycket  "tjusigt att bjuda på!!!!" Jag är ödmjuk och tacksam för det!!!!

Lördagen bjöd på ett nytt vackert ställe...Selet!!! Den fina lilla byn Där Ulfs farfar och pappa är uppväxt i.
Den årliga marknaden vqr det med underhållning, knallar, glada besökare ochSelet är ju den gulligaste lilla by man kan tänka sej!
Ulf o jag o Melissa o Daniel o Malin gjorde Selet och sen hann vi med en loppis i Boberg!!!
-Jag gillar loppisar....Märks det?

Då Daniel och Malin skulle uppvakta 30-åringen Anders, senare samma kväll så fick vi "rå om" Melissa ända till "imorron"!!! Tanken på "Hembygdsnatta" i Pålgård, slog vi ur hågen, då en ovanlig sommarkyla  slog till och en snorig liten Melissa!
En mysig kväll på Vikbäcken blev det istället....för Melissa, Ulf och mej!!!!
Jaha! Så var det söndag igen och semesterns andra vecka hade slunkit iväg!!!
Nästa semestervecka- nästa inlägg!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0