Lite lättare ikväll då !

Oj va vi åt!

Kocken Ulf  hade lagat en stor, rejäl kastrull full i Ärtsoppa  och med goda, möra små  fläskbitar, som han skurit till av fläsklägget som kokat med! Tillsammans med min hemlagade senap, en "knall" med smör och ost, ett glas kallt öl och ett glas varm punch så blev det en festmåltid som heter duga!
Ulf hade bjudit in "ärtsoppegillarna" Malin, Sune, Mikael och Momme...
.....Daniel och Melissa  som inte gillar just ärtsoppa då, de fick pasta med köttfärssås istället!

Ärtsoppan i kastrullen minskade snabbt!
Kan kanske ha varit läge för en fistävling igårkväll!!!

Min vän Skogsnuvan skrev en kommentar i förra inlägget att ärtsoppa lägger sej som bomull i magen fast det är stabbigt! Ja, visst är det så! Och jag har ju nu "lagt ihop två ovh två"! Har förstått att jag inte sover så jättebra natten efter sen jag ätit ärtsoppa och liknande maträtter, till middag! Så det gäller att äta det med ett antal nätter emellan och att verkligen se till att äta desto "lättare" övriga kvällar!

Just därför så blir det Svenska Havskräftor till middag ikväll! Med kantarellaioli, ett gott bröd, vitlökssmör  och kanske  nåt mer gott  tillbehör. En skön kväll på Restaurang Vikbäcken, med "långätning"! Mumselimums!
Paulin och Anders dyker upp ikväll nångång, fast rätt sent! Paulin ska följa med pappa Ulf och Ecco på rådjursjakt i morrnbitti! 1  oktober! Ett heligt datum för Rådjursjägare!
Sen ska Ulf och jag vara farfar och farmor resten av helgen! Lilla Melissa kommer imorrn och ska vara med oss tills på söndag! Åååh ! Vad vi ska mysa....Vi tre!!!
skogsnuvan
2011-10-02 @ 08:58:14
URL: http://skogsnuvanbloggagratis.se

Tur att du kunde varva med lite lättare mat "kräftor" från Sverige. Det har jag aldrig provat men Britt och jag mumsade på kinesiska och det gick bra det också.

Brorsan med kinesisk "hjälpreda" kommer nu nästa helg. Ha det Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0