Höstmat!

När hösten är här börjar kocken att planera höstmat!

Så idag blir det Ärtsoppa! Kocken tog fram ett bamsigt Fläsklägg igår som ska få koka med i soppan!
Dessutom har jag punch hemma, sicken tur! Har svårt numer att tänka mej Ärtsoppa utan Punch !!

Ett par paket Bruna bönor finns också i skafferiet, så då vet man vad som kommer att vankas inom kort!
Då det finns mera Fläsk  kvar som vi måste äta upp innan nästa halva gris är i antågande, så det blir nog kroppkakor nån kväll också! Å Momme har aviserat att hon ska bjuda på Paltbröd nån kväll!!!

Hösten är här! Höstmaten likaså!
Middagarna får varieras med lite lättare varianter såsom pastarätter och risrätter de andra kvällarna...
....Åsså blir det ju nån förnämlig Ala´carte när helgen stundas på Restaurang Vikbäcken!!!
.......

Jag vann igår!!!
Vårt fackförbund har bytt namn! Fd SKTF heter numera Vision!
Som en uppstart på detta så kom Ulrica och en till  från Centret i Sundsvall, hit till Ragunda! De bjöd på lunch och information för oss medlemmar. I samband med informationen var det en utlottning! Å då vann  jag  ett Ticnet-presentkort till ett värde av 300:-!
Kul!!! Undrar om det är nåt kul på gång i Sundsvall eller Östersund? Tex Magnus Uggla! ? Han kanske ska ut på turné och marknadsföra sin nya skiva?
Annars kan jag ju ta med mej Paulin och gå på en MODO-match.......

skogsnuvan
2011-09-29 @ 13:50:06
URL: http://skogsnuvanbloggagratis.se

Härliga stabbiga mättande goda höstmaten som lägger sig som bomull i magen men tar lång tid att laga.

Du brukar ju ha tur du så njut av något kul för vinsten

Ann till Skogsnuvan:
2011-09-30 @ 07:13:06
URL: http://dansann.blogg.se/

Ja,Äretsoppa är smaskens det! Å visst lägger det sej som bomull i magen! Fast även som Du säjer stabbigt! Så stabbigt så jag har faktisk lite svårt att sova sen på natten...Tur att det inte är så ofta!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0