Familjen samlas!

En vecka har passerat...igen!!!
Så nu är det snart dags för lön !!!

Veckan har förflutit med både hemmakvällar och småtripper till vänner!
Till Ammer har vi varit på lite uppdrag och en trivsam fikastund!
Till Kullsta har vi varit på lite uppdrag och trivsam fikastund!
Att åka och hälsa på vänner runt vår vackra kommun är ju alltid lika trevligt tycker jag! Liksom när det kommer vänner hit på Vikbäcken och hälsar på!
Höjdpunkten under veckan var ju förstås när Melissa kom hit i torsdags för att ligga över hos Farmor och Farfar!
Hon förgyller verkligen vår tid!
Malin hade turen tidigare i höst att vinna biljetter  till Melissa Horns konsert på Tonhallen i Sundsvall. Konserten var i torsdags! Så lilla Melissa kom till farmor och farfar hon!
Gu´va vi myste!


Som sen fortsatte med fredagsmys med plankstek, vin och Idol! Bara Ulf och jag!!! Herre gud va vi mådde gott!!
Fredagkvällar med god mat, en sprakande kamin är ju bara så skönt!!!


Molly och Robin var hur bra som helst i fredags på Idol och det blir svårt att säja vem som kommer att vinna årets Idol! Alla är så duktiga och charmiga!
Ulf packade matsäck och kläder för en dag i älgskogen! Och drog iväg mot Risåsen i arla lördagsmorron
Själv vilade jag mej en stund till! Jag skulle ju vara farmor medans Malin jobbade!
Så nu fortsatte myset! Melissa och jag, vi kan mysa vi!!!
När Malin kom och hämtade lilla yrvädret så blev vi samtidigt bjuden till Valla på Portersteksmiddag!
Vi har tur vi!
Paulin som kom direkt från Söråker, där hon varit på hundträff hos Lustans, landade i Valla under lördagkvällen!
Nu var vi samlade! Familjen! Och lilla yrvädret Melissa var i sitt ässe! Glädjespridare som hon är!!!
Mätt och belåten och varm i hjärtat av stunden med Melissa for vi hem på Vikbäcken, Paulin, Ulf och jag och avslutade kvällen så där härligt nostalgiskt! Med ett parti Yatzy!!! Gissa vem som vann!!! Hehehe!!!

Paulin och Ulf drog till skogs tidigt på söndan och jag kunde kura ner mej under täcket en stund till!
Med datorn och svtplay så kollade jag på ett par avsnitt"På väg till Malung"!Tror jag det heter! Oj oj...nu längtade jag faktiskt både till sommarn och till Malung, fast vissa delar av programmet tycker jag är lite orättvist och snedvridet! Så mycket fylla som programmet vinklar det till, är det då rakt inte! Å nu är jag verkligen bestämd! Jag har ju varit där 10 år, så jag känner att jag har ganska så koll på läget!!!
Men glädjen i Grönlandsparken, i Orrskogen, bland dansbanden och på dansbanorna gick ju inte att ta miste på och det stämmer bra det! Undrar just om vi kommer till Malung på dansbandsveckan nåt mer, eller om vi "gjort vårt" just där !!

Söndan skred som en riktigt skön söndag, med lite bak, lite stök ute, en sväng till ÅVC, lite handlande och förberedande av middag! Vädret denna oktobersöndag måste vara den finaste på hela hösten! Var så glad att Paulin valt att följa med Ulf till älgskogen precis denna söndag! Å gladare skulle vi bli!!! Allra helst Paulin ....OCH Ulf!!! När Paulin ringde på eftermiddan var hon alldeles exter..."- Mamma...!!! Pappa har skjutit en 16-taggare!!!!"Halvvrålade hon i telefon!!! Det kan ju inte bli bättre! Denna ljuvliga oktobersöndag!

  

Dotra
2011-10-25 @ 13:21:22
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Haha yes! Jag vrålade verkligen, hjärtat slog 500 slag i minuten tror jag!!! Åh vad jag kommer leva på den där upplevelsen länge!

skogsnuvan
2011-10-25 @ 17:57:03
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Jag fick en dvd film av moster Britta som heter "På väg till Malung med scotts. Jag har inte tittat på den ännu men jag har sett något avsnitt av den där Malungfilmen och troligen så är det så att borta på campingen finns det ett gäng som inte ens går in på dansen utan är ute och super precis som det var på Stromboli på sin tid på parkeringen. Vi som är inne och dansar ser ju inte mycket av fyllan förstås.

Nostalisk kan man visst bli men kanske har vi gjort vårt där eller.....kanske vi far åt andra hållet istället ???

Ann till Dotra!
2011-10-26 @ 07:18:29
URL: http://dansann.blogg.se/

Ja Du! Jag hörde nog det!!! Förstår vilken känsla!!! Och jag är så jättejättejätteglad att Du var med precis i söndags, för hela dan! Med finvädret och inte minst jaktlyckan med pappa!!!

Ann till Skogsnuvan!
2011-10-26 @ 07:20:42
URL: http://dansann.blogg.se/

Jovisst ! Det är nog som det har varit på typ Stromboli...jag reagerade nog mer över att det var just det som de vinklades mest av i programmet, istället för all glädje inne på Orrskogen och i Grönlandsparken!!! Där själva folkfesten ändå är!!!

Å Du! Vi ska väl ta och kika åt andra hållet nästa år vi!!! Hihihi!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0