Var tid har sitt....

...skrev jag i förra inlägget och syftade på ett längre perspektiv!
När jag just nu tänker på den meningen så har betydelsen ett ettårsperspektiv....Nämligen att julen snart är här!
För mej innebär det just nu att jag har inhandlat 9 olika julölssorter, en flaska eller burk av varje!
Den här tiden är det dags för julölsprovsmakning på Vikbäcken! Jag tycker mycket om julöl!
Lite mörkare, lite mustigare och lite sötare!
Som vanligt varje år, vart jag påmind när jag för några veckor sedan var inne på systemet....
.....Att -"den 15 november släpps årets julöl!"
Så nu smuttar jag, smakar, känner, noterar.....

Vi har haft Doroteabesök under helgen! Mats kom i torsdags! Han hade med sej lördagsmiddagsförrätten!
Norsk Rakeörret! Dvs Rakfisk, som jämförs lite med vår surströmming! 
Vi har pratat om det Mats och jag förut, så när han dök på den vacuumförpackade filén, så passade han på att anskaffa en. Jag som bara har hört talats om det, gick in på nätet och googlade! Både för att verkligen veta vad det är och även vilka tillbehör som passade.
Så i lördags hade vi "fått till det"! När Ulf kommit hem från älgskogen, så grejsade vi till en lökröra som passade till rakfisken och förberedde rådjursfilén, potatis på  saltbädd och en god portvinssås..... som skulle blir kvällens varmrätt! Sen satt vi och åt läääänge.... som vanligt!
Rakfisken smakade helt fantastiskt. Den luktade lite underligt när vi tog den ur vacuumförpackningen, men såååå god med tillbehören lökröra, tunnbröd och en liten snaps!


Jag har haft en lugn helg som jag tillbringat på Vikbäcken i stort sett hela helgen! En vända till Valla i lördags och hämtade Malin och Melissa, som skulle till Ammer på julmarknaden. Jag hoppade över marknaden i år och har förstått at jag är en av få som gjorde det! Så kul när det anordnas populära tillställningar i vår vackra kommun!
Men ibland känner jag bara att jag vill vara i Vikbäcken och hemmets lugna vrå och inte göra så mycket!

Jag läste i lördagens LT att Diggiloo kommer till Ragunda och Thailändska paviljongen 2012, den 14 juli! Så det datumet kommer jag att boka redan nu! Jag har varit på alla föreställningar hitills och saknade verkligen föreställningen i år 2011, då Diggiloo for på andra ställen än Thailändska paviljongen.
Men nästa år blir det av igen!!!Gu´så kul!!! Nåt att se fram emot och längta till....!


Snart är det bingolotto!! Å vet Ni? Jag ska spela ikväll....igen!!!
Ulf och Momme brukar ju spela, men jag har ju inte haft riktigt tålamodet!
Men i torsdags ville jag förstås spela när det var 20-årsjubileum och alla gamla programledarna fanns med!
Nostalgiker som jag är så pirrade det i hjärtat vid tanken på Loket , som skulle vara med!
Så naturligtvis ville jag vara med "på banan då"! Vad händer? Jo, jag vinner en ny bingolott!!!
Hehe!!! Ja, så då vill  jag förstås testa lyckan en gång till!!! Tänk om jag vinner en resa eller nåt!!!
Nu måste jag testa duttpennan och ställa iordning inför bingon!
Håll tummarna!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0