Sundsvallstrippen...

 ...med mera!!!

Veckorna går fort!
Det hör jag på de flesta runt om mej också!
Alla säjer vi: -"Det är då bara måndag och fredag"!

Jag som har strukturerat om min fritid dessutom, borde väl ha lite mer "gäralöus-tiin"???
Fast å andra siddan, när jag tänker efter....
....Så har jag ju en del "gäralöustii´..!!!
Efter jobbet är det inte lika  många "uppdrag" längre.
 Och de senaste åren har föreningslivet sjunkit mycket drastiskt!

Under veckorna, går det lugnt till...ingen stress, och att jag efter jobbet, ska ut på nåt förutbestämt!
Åsså blir det extra lugn och ro när man har de här rogivande killarna i soffan:



När jag kommer hem så grejsar vi  lite med middan, äter i lugn och ro, och pratar om ditten och datten!
Ibland är Melissa hos oss, ibland kommer de, hela lilla familjen när deras jobb är över för dan och de är på väg hem!



Och ibland känner vi "Melissa-suget", efter middan,  så då far vi en sväng till Valla!
Ibland nån kväll åker vi och hälsar på nån  annan!
Ja, det är skönt att inte ha flera kvällar under veckan uppbokad redan  innan!
Fast var tid har sitt och under den tiden som jag hade både föreningsuppdrag och mina andra trevliga kvällsuppdrag, så kändes det rätt då! Och jag trivdes som fisken med vattnet  med det jag höll på med då också!

Dansen har också kommit i "andra hand" just nu ! Jag  behöver nog ett uppehåll där också! Visst spritter det i kroppen när jag hör en danslåt på radion! Och det gör det, inte för att jag längtar ut på nån dans, utan för att dansmusiken ger mej glädjen och så fantastisk många underbara minnen!!!!

När helgen närmar sej, som den då numera alltid gör snabbt! Då börjar vi fundera, vad "Restaurang Vikbäcken" ska bjuda på den här helgen?  Vi kollar gärna efter "nya" recept men med sånt som redan finns i skafferi, kyl och frys! Å som vanligt är det så kul att både planera och laga till  rätterna då man har Kocken Karlsson i sin närhet!
Vad säjs om god skinkröra till förrätt, och marinerade kycklingspett med friterade risbollar, till vamrrätt?



...Eller wokade räkor till förrätt och osttoppade biffar till varmrätt?
Och lite "Kajsa Varg-stuk" över alltihopa! Då är det kul att laga mat!

I lördags började jag på att tillverka några julkransar!
Ulf har plockat granris, enris, tallris och mossa åt mej! Åsså har han ställt iordning strängmaterialet!
Jag undrade "lite fint" om han kanske ville vara med och göra några julkransar, men då avböjde han också  "lite fint" genom att skylla på älgjakten....
Jag fortsätter med mina kransar, kanske på lördag när jag är ledig igen.
Känslan av kreativiteten fylls på och det känns så roligt!  Om jag ska vara riktigt ärlig så blev jag faktiskt  rätt så nöjd med mina kransar! Jag har ju aldrig gjort några tidigare, fast tanken och materialet har funnits i flera år....

I söndags var det dags för novemberutflykt! Till Sundsvall! Ola fyllde år då på söndan! Och om en vecka fyller Christopher, min fina brorson 30 år!  Dessutom  har Christopher och Ann-Sofi nyligen flyttat in i sitt nyinköpta hus, för tre veckor sen, och vi ville ju förstås passa på att kolla in det! Så Ulf och jag tog med kära mor åsså for vi, i den vackra novembermorronen!
Så här vackert var det utefter den fina Indalsleden:

  

Efter hurra-ropen, smörgås och gotårta hos Ola,
så for vi via Påläng och hämtade Paulin och sen vidare till Christopher och Ann-Sofi i Lögdöbruk:



Ett härligt hus och en underbart lummig tomt, t om i höstskrud. Som sträckte sej ända ner till Ljustorpsån!
Så lantligt och ändå nära stan!

Gofika hos de fina ungdomarna:


Och en trivsam söndag!

Vi firade Christopher som inom en vecka är tretti!

Vart tar tiden vägen? Minns som igår när lille Christopher var bebis! Ojojoj!!!!

Veckan har nu på nytt "tagit fart"! Och nu sitter jag här och det är onsdag redan!!!!

Kocken Karlsson har som vanligt lagat härligt goda husmanskostmiddagar den här veckan.
Restaurang Vikbäcken har haft "dagens middag" , såsom:
Fläsklägg med rotmos, Älgrullader med råstekt potatis och Paltbröd med fläsk!

Ikväll har jag som vanligt kollat på Mittnytt och gladdes extra åt Borgvattnets styrka!!!
De hittar lösningar och klara sej i alla lägen!
Heja Borgvattnet!!!

skogsnuvan
2011-11-19 @ 16:31:26
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Hörrö du, med den maten och bristen på dans så får du nog se upp så inte fläsket lägger sig för hårt på kroppen. Kul att du börjat göra kransar. Jag är också i full gång med det.

Det är väl så som för oss andra att allting har sin tid och man måste ge sig tid att vila också.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0