Tulpanbuketten på skrivbordet....

....Ja det hade jag i fredags när jag kom tillbaka till jobbet efter lunchen!

En fin bukett med lila tulpaner!



Det var en bukett från mina arbetskamrater på Bygg- och miljökontoret!
En uppmuntran då de tyckte att jag haft ett par tuffa dar!
Jag blev så innerligt glad!
Jag älskar tulpaner!
Och blir återigen så varse hur bra jag har det på mitt jobb!

"Mina tuffa dar"!
Det var inte tuffast för mej om man säjer så!
Det handlade om att Ulf och Melissa varit sjuka ....-Igen!
Det vi först trodde var nån sorts maginfluensa för Ulf visade sej vara njursten!
Å lilla  Melissa fick med sitt dåliga immunförsvar, tillbaka den eländiga öroninflammationen.
Det blev så precis att när jag skjutsade Ulf akut till hälsocentralen i torsdags, så hade Melissa en akuttid... samtidigt!!!!
När vi förstod läget, där på hälsocentralen, så frågade jag resolut personalen i luckan, -"Om vi inte kunde få ett familjerum"?
Nu finns det förstås inga såna, annat än i min fantasi...Så Ulf han fick ta "Gynrummet"! Skämt åsido, det fick han då det är en toalett precis i anslutning till undersökningsrummet ....(OCH det finns en brits till, förutom gynstolen...)
Undersökningsrummet precis intill, blev då Melissas...Samma läkare gick emellan och undersökte dem båda efter varann...Ja det låter inte klokt egentligen....Det är fel att oja sej när man är frisk, man jag ska  säja att man mår fruktansvärt dåligt av att stå på sidan om och bara kunna vara, inte kunna göra nåt egentligen...
Malin ska ha den största eloge, för sitt fantastiska sätt att ta hand om lilla Melissa när det "dyker " upp det ena efter det andra.....
Kan ju berätta att Melissa piggade på sej snabbt när hon fick en antibiotikakur som verkligen tog.
Ulf fick sin spruta direkt på plats och anfallet släppte.
"Den vassa och onda taggtråden" som sitter i några dagar nu, blir svagare och svagare, nu väntar han bara på att stenen ska "trilla ut"!
I efterhand så låter det hela som ett märkligt tillfälle.  Just när det hände....Ja då höll man sej för skratt!!! 

Dagen efter som sagt! Då stod tulpanbuketten på skrivbordet!

Helgen har sedan förstås varit vääääldigt lugn och gått sin gilla gång!
Det var ju kallt igen på lördagmorron, det tyckte ju vi faktiskt var rätt så skönt Ulf och jag!
Det som kändes lite underligt var när jag gick och hämtade tidningen vid halvåttatiden på lördagmorronen. Det var 29 grader kallt, solen sken från en klar blå himmel...OCH...fåglarna kvittrade så vackert, som om det var den finaste vårdag! absolut inte 29 grader kallt!
Nu kunde vi verkligen bara vara inne och vila och bara smågreja. Hundarna ville ju inte heller gå ut!
De mådde så gott inne i stugvärmen med matte och husse.
God mat, datorn ....och tv/Dvd, så såg lördagen ut hos oss.
Tittade bl a på filmen" I rymden finns inga känslor"! En film att rekommendera, lite komediaktig och samtidigt med en allvarllig underton, som kan lära oss nåt!

Jag tittade t om på  Melodifestivalen i lördagskväll och blev väldigt överraskad,.
Tyckte väl att tillställningen som helhet var "sådär"! Men de två låtar som jag tyckte var bäst, Playtones låt och Sara Vargas låt, gick direkt till final samt till andra chansen....
De få gånger jag tittar så brukar jag fastna för dem som kommer sist typ!!!

Söndagen, vilken kanondag, vädermässigt! Lagom temperatur och solen sken, himlen blå!
För oss blev det en Vallatripp, med svärföräldrarna. Svärmor Bojan, Melissas farfarsmor, hade stickat en fin äkta "Ingemar Stenmark-mössa", a´la 70-tal, med namn och allt till sitt lilla barnbarnsbarn. Vit är mössan med röda nallar och rött namn!! Nåt att växa i för lilla Melissa!



Melissa kan konsten att charma farfarsfar Ingemar!!!

   

Vardagen är här igen!!
Ikväll har jag varit på ett möte som innebär en spännande framtid!!!

Till helgen blir det inte som vi först planerat!
Vädret verkar vara med oss, å då blir vi publik på Bandyturneringen i Krokvåg på lördag!!!
Paulin
2011-02-21 @ 22:58:19
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Men vilka fantastiska bilder på farmor och Melissa, och farfar och Melissa! Något att förstora och ge i present!

Paulin
2011-02-22 @ 23:59:35

Paulin
2011-02-23 @ 00:01:51

Oj, slank visst till på skicka-knappen här ovan! Ville bara säga krya på dig <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0