Tillbaka!

Hej! Jag är här nu!
Tillbaka till "friska livet"!
Efter 4 dagar i sängen, med allt vad det innebär!
Men igåreftermiddag kände jag på nåt vis att det vände!
Huvudvärken, troligen på grund av vätskebristen (jo jag drack det jag förmodde, men förstår att det ändå inte räckte), var liksom det som höll i sej på slutklämmen. Jag tvingade mej ut  på sparktur igåreftermiddag. Alltså jag brukar inte känna tvång när det är dags för sparktur, allrahelst när det är - 5grader, solen skiner och vindstilla,
Efter sparkturen så kände jag det som om kroppen fyllts upp med nåt nytt, nåt friskt.
Aningens seg och med huvudvärken som inte ville släppa var ändock fredagkvällen!

Men i morse! I morse, vaknade jag med en helt annan känsla än den jag haft de senaste dygnen, lite som en vinst kändes det! Glad, pigg och riktigt alert har jag varit idag.
Ulf for till krokvåg på den årliga rinkbandyturneringen. Daniels lag Hopplock BK var som vanligt med. Jag har varit där i två år förut, tittat och fotat, men kände att i år fick Ulf lösa av mej som en i Hopplocks hejarklack.
Ska inte  vara i folksamlingar än, det får bli omstart på måndag på jobbet, att ha folk omkring mej!
Har fått bulletin av Ulf per telefon att det nu är final mellan lag Krokvåg och lag Hammarstrand. Hopplock BK kom på en hedrande tredje plats! (Fotnot: det är fyra lag med).

Jag tog mej en ordentlig sparktur idag...Och inte kändes den tvingande på nåt vis, nej idag längtade jag verkligen ut. Solen sken, vindstilla och nån enstaka grad....Träffade glada "promenadare" och sparkåkare , med och utan hundar, så sparkturen tog drygt två timmar...med stoppen och praten....

Att känna sej frisk igen, pigg igen sen man varit sjuk är så underbart härligt!

Ikväll ska vi grilla!
Flintastek, med grillade potatisskivor, god sås, sallad och grillat bröd!
Matlusten har kommit tillbaka.... yippiii!!!
skogsnuvan
2011-02-26 @ 16:59:17
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Det är så det är När man är sjuk vill man bara bli frisk. Förstår precis din känsla inför att tvinga dig ut. Så känns det för mig ännu. Allt går tungt och trögt men man måste ju försöka träna till sig även om det tar emot. Det var föresten fint sparkföre idag.

Ann till Anita
2011-02-26 @ 20:17:49
URL: http://dansann.blogg.se/

Hej min vän! Ja nu var ju det på fredagen det var trögt INNAN jag for, kom hem som en annan människa, mycket piggare faktist... fast kvällen var lite seg sen....Idag var det med glädje jag for ut med sparken...å nu känns det så bra!

Anette Brelin
2011-02-27 @ 08:16:36

Låter underbart, både att du är frisk o sparktur solen!Spark är kul även om jag inte tar mig fram så fort.Svärmor brukade säga att jag fegade vid minsta lilla backe,haha.Är uppväxt i Malmö o där var det inte så mycket sparkåkning.Här i Hbg är det några få minus grader men oj vad det har blåst.Vi båda är sjuka i influensa.Har legat i sängen en vecka med feber, hosta o huvudvärk,usch.Dock känner jag en förbättring idag, härligt.Om 3 veckor kommer Jennie o Liam,SOM JAG LÄNGTAR!!!!!!Ha en fin söndag i fantastiska Hammarstrand.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0