Vårtecken.....!

Det luktar vår!
Det kvittrar och ljuder och sjuder vår!!!!
Imorse när vi gick ut till bilen för att åka till jobbet, kom det två tranor flygande  rätt över oss.
De "kráade" på transättet och då jag förstår att det var en hontrana och en hantrana (heter det så?),
så blev jag varse hur hontranan hade ett mycket ljusare och gällare "kráande" (de kraxar ju inte, utan mer "kráar") och hantranan hade ett grövre, lite raspigare läte....Häftigt var det! Ska kolla med min arbetskamrat, fågelexperten Göran om min slutsats stämmer att den manlige tranan har grövre läte?

Idag var det Borgvattnet och Stugun som var målet  för mej.
Mätning av Bakgrundsstrålningen gör jag på tre olika ställen runt om i kommunen var sjunde månad och idag var det så dags på två ställen. En fin dag att ut och åka i, fast inga kuliga vägar uppöver Borgvattnet.
Direkt till biltvätten åkte jag, när jag var tillbaka på Hammarn! Ett säkert vårtecken är det ju iallafall

Ett annat  vårtecken som gjorde mej lite extra glad när jag åkte genom Stugun. Barnen på Dagiset var ute och det lyste glädje om dom när de iförda färglada och självlysande  galonbyxor trampada trehjuling så leran spruta....

Ikväll var det BIOdags! "Hur många lingon finns det i världen" . En fantastisk film på många sätt. En film som alla borde se och som vi alla dessutom kan lära oss mycket av!
Min kära Mor bjöd mej ikväll och vi var många som gosade ned oss i biostolarna på Centrum, det har gått som en löpeld hur bra den här filmen är......

Klockan är läggdags, så nu ska jag gå och lägga mej och le!!!! Tänka tillbaka på Alex, Ebbe, Leif, Christina och de andra i filmen. Filmen som jag kommer att spara i hjärtat...Som en av mina favoriter...!

Avslutar med Vallas  lilla badbrud som får hela världen att le:



Anette Brelin
2011-04-14 @ 19:59:24

Vilken sötnos o så stor hon har blivit!Liam har varit på besök i Skåne, underbart roligt.När jag kom ut från duschen så tittade han upp på mig o sa- mojmoj, dom hängej.Så charmigt o att säga R är svårt (Nog är det så att dom hänger lite!)

Anonym
2011-04-14 @ 20:00:20

Vilken sötnos o så stor hon har blivit!Liam har varit på besök i Skåne, underbart roligt.När jag kom ut från duschen så tittade han upp på mig o sa- mojmoj, dom hängej.Så charmigt o att säga R är svårt (Nog är det så att dom hänger lite!)

skogsnuvan
2011-04-14 @ 20:14:48
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Den filmen var något alldeles extra. Både rolig och rörande. Än har inte tranorna kommit till Fisksjön men väl svanarna och kanandagässen och idag såg jag första nässelfjärilen Våren Våren

Ann till Anette och Skogsnuvan
2011-04-15 @ 07:08:44
URL: http://dansann.blogg.se/

Anette! Ja tänk att man åter igen fyller kroppen med en kärlek som inte går att beskriva! Å Du barna är ärlig på ett köärlkesfullt sätt...det klart att dom hängej!! Highihi! Vi ses kanske till påsken?

Skogsnuvan! Ja våren är underbar...Jag har en vårkänsla i bröstet hela tiden och bara njuter och fullrulle är det alla kvällar...man har liksom tinat fram!!!Kram! Och skön helg! ann

Skatan
2011-04-28 @ 10:21:47
URL: http://skatanstankar.wordpress.com

Oj ... det vaaar längesen jag tittade in här hos dig ... och måste bara tala om vilka härliga bilder på en härlig unge du delar med dig av och vilket härligt inlägg till Vårens ära du skrivit.



Kramar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0