Nu tinar vi fram!!!

Jag är ju på det viset att jag finner mej i det som är, lever och njuter i nuet liksom...Så....om det är kallt.....om det är snöyra, så finner jag  i det och mår gott ändå...Inne i "vevärmen", med god mat, med djuren och Ulf omkring mej....
Och det medför att nu när värmen, ljuset och våren har kommit som jag älskar över allt annat, så njuter jag ännu, ännu mer!!! Jag är väldigt svag för våren, värmen och ljuset, vårkänslorna yr inom mej och jag går i ett ständigt lyckligt rus liksom....
Jag tinar fram!
Det händer ännu, ännu mera.......Nåt  mest varje kväll!!!
Jag nappar liksom på det mesta nu....
Efter biokvällen i onsdags så bestämde Ulf och jag oss för att åka till stan (Östersund) i torsdags för att fixa passen inför Greklandsresan!
Jag tog semester halva dan och efter lunch drog vi iväg, i vårvärmen...
Ulf som vill var extra säker betalade för två timmar i parkeringsautomaten ovanför polisen...Att beställa Passet tog inklusive fotograferingen ca tio minuter....Det gäller att var säker...hihihi!
I vårvärmen och vårsolen "gjorde " vi sen stan! eller rättare sagt vissa utvalda butiker...
Vi håller på att fylla ett påskägg som en alldeles speciell liten person ska få. Ägget är stort om man säger så, så det blev lite av varje i påsarna. Strax före fem landade vi på Eastern Palace för att utnyttje presentkortet som jag fick av Berit och Christer när jag fyllde femti...Att det dröjt så här länge är för att vi egentligen ville utnyttja det i samband med en övernattning i stan! Nu verkar det inte funka så då passade det så himla bra i torsdags med en låååång middag! Oj oj oj va mätt vi blev efter den Mongoliska- och Koreanska grillbuffén!!!Rekommenderas!
En sväng till Valla hann vi med på hemvägen! Daniel beställde några liter mjölk då han var ledig i fredags och mjölken i Valla var slut!!!

I fredags skulle jag på den sista "mätningen" för denna gång, nu var det  i Bispgården. Jag passade på att åka i samband med lunchen och for därför och överraskade min numera pensionerade arbetskamrat Judit. Tog med mej en kruka påskliljor och lite påskchoklad...En liten chansning var det, tänk om hon inte var hemma...Jo visst var Judit hemma ...En härlig sällskapsstund fick vi! Judit gör mej så glad.....
(-Agneta! Du är så lik din faster! Jag blir alltid så glad när jag träffar Dej också! Det var ju inte så länge sen vi hade vår lunch ihop!) 

När arbetsdagen och arbetsveckan var över och jag var hemma på Vikbäcken på fredagseftermiddan så packade jag ryggsäcken, med en lämplig slant och en påse morrötter! Jag, Helena och Vanja skulle nämligen till Bergsåker på trav! Den här gången var inte travet det viktigaste utan det var Super Photo! Vår "investering för framtiden"...Hahahaha!!! Delägare i Super photo är vi,  och med i det nystartade Handelsbolaget Superstallet i Hammarstrand HB!!! Oj oj va det är spännande! Och vilka härliga delägare det är i Handelsbolaget....En kulig framtid blir det med detta nya intresse!

En fin vårkväll på Bergsåker fick vi och gos med vår lille prins Super Photo!
 
 


Lite käk och en och annan öl!!!!
Åsså träffade vi på Sune och Annika. I travbaren förstås!



Tack vare Magnus, "lillebror" så blev inte förlusten alltför stor!



Nöjd och glad och uppfylld somnade jag gott i den sena fredagskvällen!

Efter lite allehanda småstök och städning igår lördag så dök Marie  och Kent upp hemma hos oss!
Ulf och jag har konstaterat att vi nu iallra högsta grad är sisådär "30 år tillbaka" i tiden!!! Så härligt!
Kärleken är evig och finns kvar inom oss i år ut och år in...Det är en sak som är säker!!
Vi har nu flera levande bevis på det runt om oss!!!

På eftermiddagen for vi till Kånkback och firade Åsa som fyllde år ! Som vanligt var det flera tårtor, den ena vackrrare och godare än den andra, utöver det, kakor och bullar!! Gott, gott!

När vi kom hem blev det en snabbgrillning i vårkvällen, sen dök Marie och Kent upp igen!
Vi hade ju inte umgåtts klart tidigare på dan! Så vi hade mer att "ta igen"!
Vilken glad kväll vi fick med våra vänner!
Glad och kärleksfull! Med mycket gamla minnen när vi surrade på!!!


Söndag = vilodag!!! Det passade ypperligt!
En sväng till Valla förstås, och grillmiddag!

Ulf och Momme spelar bingolotto, sin vana trogen. Jag sitter här och skriver ned de senaste dagarnas händelser!
Våren gör att man tinar fram! Jaaa, så är det!!!

Ulf är bra på att hitta vårtecken han:


...Å SNART ÄR DET PÅSK!!!! Med allt skoj vad det medför!!!
Lisa
2011-04-19 @ 11:21:00

Hej ssvejs.

Kollade på gamla inlägg.. Vilket fint kort ni har på ida-maria på lillsjön förra påsken. Nu e de snart dags igen..

skogsnuvan
2011-04-19 @ 18:17:03
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Nu vet vi. Det blir ingen pimpeltävling på lillsjön iår. Våren kom fort. Synd för dom andra men jag känner mig lite nöjd eftersom jag ska ha 24 st på middag långfredagen och då har jag hela dagen att stöka på. Jag njuter också av våren tack vare att jag hatar vintern. Vilken lättnad att slippa frysa.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0