Idag börjar jag....

....med en hälsning till Anna-Stina!

Här kommer en bild på två ärtiga brudar:



Veckorna går undan nu känns det som!
När semestern är slut och hösten närmar sej då tror man att man ska få så mycket tid!
Likadant varje år! När så hösten är här så har det fyllts på av än det ena och än det andra!

Förra veckan var jag i Sundsvall på ett seminarium, på onsdan! Så då passade jag förstås på att åka till Paulin och Anders redan i tisdagskväll. Paulin och jag  lagade lite gott att äta och mådde bara gott!

En Östersundsresa blev det sen i torsdags eftermiddag då Mor skulle in på ögon!

När fredan kom, så blev det en  sån där typisk "Fredagsmyskväll"!
Med kantarellsoppa  i förrätt och pepparbiff med tändstickspotatis till varmrätt.
Allt tillagat av Kocken i huset! Mums vad gott det var!
Tända ljus och avkoppling i höstkvällen förgyllde det hela!

Lördan började lugnt och fridfullt med lite småstök! En sväng till Valla och lilla Melissa och Malin!
Förberedde middan! Ola och Birgitta kom från Sundsvall.
Så en smarrig trerätters, Rökt makrilltalllrik till förätt, Portergryta till vamrätt och honungsbakad ananas till efterrätt!
Det blev lördagsmiddan på Vikbäcken!
En lugn helg i "goda matens tecken", det gillar vi!!!

Idag har Ulf och Kajsa åkt en sväng till skogs! Med hopp om att en hare dyker upp. Jag skulle väl ha följt med men jag kände för att bara skrota på inomhus .....

Tindra och Zippy är här hos oss i helgen. Jag mår så gott när de är hos oss! Tror också att de mår gott!

Nästa vecka har förstås fyllts på. Med diverse trevligheter.
Imorron ska jag grejsa lite inför Projektet Erik Åsell, det blir nog en kväll till kan jag tro, kanske torsdag, då tavlorna ska upp.
Utställningen börjar på lördag och Eriks alster som ska ställas ut tillsammans med ett infoblad om Erik, ska liksom blir en "försmak" av en större utställning som blir nästa sommar. Då blir det fler tavlor, ev foton och en del av korsorden han hade gjort.

På tisdagkväll ska jag ut ta med mej min Mor och åka till Bispgården, till några tanter!

Och på onsdag ska jag till Östersund och för sista gången revidera "Civilförsvaret i Jämtlands" kassa. Jag har sagt ifrån mej det uppdraget från 2010. -  Skönt!!!

På fredagkväll ska vi smarra ordentligt! Jag har nämligen investerat i den absolut exklusivaste surströmmingen!
Borkbo-suringen! Det ska tydligen vara "det värsta" på marknaden"! Och med tanke på priset för burken så ska det bli mycket, mycket spännande att smaka på den! Vår vän från Dorotea kommer hit så det passar då ska vi naturligtvis passa på att öppna den märkvärdiga burken.
På lördag är det dags för Sundsvallsweekend!
Tillsammans med Melissa, Daniel och Malin! Tanken allra först var att vi skulle gå på Grease! Men då det på olika håll blir en kostsam höst så har vi lagt ned det. Malin ska ut ut och köra med Ola, så det är väl den allra viktigaste orsaken att vi åker. Vi ska ta hand om lilla goa Melissa, och det gör vi ju så gärna!!! Det hörs som att ungdomarna ska gå på bio på lördagkväll och då ska vi också ta hand om lilla Melissa, farfar och jag!!! 
En sväng på Birsta ska vi väl kunna klämma in! Givetvis!

Som avslutning på inlägget kommer en bild på det allra bästa jag vet:


skogsnuvan
2010-09-26 @ 11:43:15
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Hörs som om du har fullt upp som vanligt och vilka härliga maträtter du har fått till (med hjälp av storkocken förstår jag)

Jag mår lite bättre och ska ta badstrandsrundepromenaden alldeles själv för första gången. Hoppas bara att yrseln håller sig borta.

Skatan
2010-09-26 @ 14:48:28
URL: http://skatanstankar.wordpress.com

Härligt och späckat program har du haft och framför dig ... och visst är det så ... att det är "småfolket" som är det allra bästa vi vet! :-)



Kram!

Jasmine
2012-03-18 @ 19:16:38
URL: http://hemförsäkringidag.se

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0