Fullmånen....

....är verkligen full nu!!! Rund och gul och lyser så stark....
I morse när jag gick för att hämta tidningen, så var det så där fantastiskt vackert som det kan bli när det är kallt (ca - 9 grader), klart och fullmåne.  Månen som lyste stark som en lampa. Kylan gjorde att det knastrade under skorna, mot den lilla snön som fortfarande ligger kvar.  Jag blir faktiskt lite upprymd och vaknar verkligen till ordentligt...Jag blir liksom uppfylld. Var tid har sitt, både vad gäller årstid och tid på dygnet. 

Det är måndag igen! Vardagen och veckan har precis börjat.
En helg hemma på Vikbäcken har jag haft.
- Utnyttjat höstsolen med promenader med Kajsa! 
- Städat mitt stökiga "pysselrum"...Där kan det verkligen samlas grejer. Jag samlar ju gärna och har svårt att kasta. "Det kan ju vara bra att ha nångång!!!" Det tar tid att städa pysselrummet. Som vanligt hittar jag grejer som jag saknat och som jag t om glömt att jag hade...Det är lite kul!
 
Ulf har varit i älgskogen...som hör årstiden till!
Så i lördags kom det hem två välfyllda köttbaljor.
Vi behöver inte gå hungriga i vinter, det är en sak som är säker!
Ulf är också en hejare på att ta igen och laga mat av allt.
Förra veckan kokade han en stor kastrull med pölsa....En god, välkryddad pölsa, gjord på  älgkokkött, lite, lite lever och rejält med  fläsklägg...Då stod imman tätt i köksfönstren och det luktade så gott och hemlagat i hela huset.

I fredags kom han på, kocken att då var det dags för plankstek. Det var länge sen ! 
Så helgen började mysigt och smarrigt med en middag för två i lugn och ro.
Rödvin, rutig duk  och tända ljus... Ett skönt sätt att starta helgen på!

 

Sen sa det ju svisch då...Så var då helgen slut!!!
 
Ikväll har vi varit i Valla och och hjälpt till lite med älgköttsputsning, malning och paketering!
Farfar hade hjälp av en mycket intresserad liten dam med malningen:


Resten av veckan är planerad med allehanda trevligheter:
Å det allra trevligaste blir till helgen då jag far med mina vänner Kicki, Agneta och Britt-Inger på en SPA-resa till Östersund. Vi åker på lördag, shoppar, umgås, äter och dricker gott. Vi ligger över på vandrarhemmet Gästen för att på söndag direkt dra till SPA-kliniken...Där ska vi SPA:a hela dan!!! Visst låter det härligt!?!

- Svisch så har veckan gåt,t kan jag tänka...
.....Fast vi får ju faktiskt en timme extra på lördagnatt....Alltid något!

Kan ju också berätta att vi har 35 anmälda till bussen den 12 november till Östjemten på Berit Svenningson Blues band....Vill Du haka på? Hör av Dej till Christina eller mej!

Avslutar med en stolt farmor och stolta farmors favorittjej, med hennes nya favoritsysselsättning:


  
skogsnuvan
2010-10-25 @ 23:36:23
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Pölsa på älgkött. Oj så gott. Lilla barnbarnet är ju för hemskt söt som en liten docka faktiskt.

Skulle gärna vara med till Kälarne men tycker att det känns lite onödigt att åka buss när jag bor så nära.Jag ringer dig sen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0