En dryg vecka har slunkit iväg....

....Sen sist! Och en helg med !

 
Förra veckan var jag med om nåt väldigt, väldigt sällsynt för min del!
Jag fick punktering på väg till jobbet en morron...Började tänka tillbaka....Med den här bilen har det aldrig hänt faktiskt....Bak i bilen låg således ett sprillans nytt och oanvänt reservdäck!!!
Att få punktering är ju inte speciellt lyckosamt, i mörkret utefter Ragundavägen....Före sju på morron!
Men si jag var på ett strålande humör just den morronen då jag tidigare hade  "gottat mej" i vår nya utelykta....
- Att det kändes så lätt att gå och hämta tidningen i skenet av en utelykta, den är så fin också dessutom...I den vevan så tänkte jag på höstens andra lite större köp för oss, nämligen dubbeltäcket...Herregud så mysigt, stort och härligt bylsigt det är....Ja, så en sån sak som att få punktering kom i skymundan...jo i och för sej så tänkte jag faktiskt, - att tänk om jag fått punktering på väg hem från nån dans, så där vid tvåtiden på natten, då det är ändå mörkare.... och mycket längre hem!!! Det hade varit mycket mycket värre!!!
Det har fått mej att förstå ännu mer, att, om man tänker på glada, roliga saker, positiva saker, så blir det inte så dramatiskt om man råkar ut för "nåt tok" i samma veva liksom!!!

Förutom en sväng till Östersund , då vi skjutsade min lilla mamma till optikern så var det varit "Vallasvängar" som gällde förra veckan! Ett par kvällar.  Melissadoserna är viktiga!!! Hon gör oss så glada, så glada!

I söndags var vi på en ny sorts underhållning! 
....Då var vi till Ammer på ridhuset  på kändishoppning...Vilken underhållning!
Ragundas "egna kändisar" som bjöd på sej själva och samtidigt visade vilka talanger vi har här i Ragunda...Fast dom själva inte visste om det! Tror jag!!!
Att Janne aldrig ridit , det vet jag ju! Och han var nog den största talangena av dem alla, av dem som aldrig ridit vill säja! Micke Modin, polisen , är en ridande och hoppande talang han också, nybörjare som han var!!!
Mats hade en aning tjurigare häst, så det gick som lite långsammare där! Men han såg för härlig ut, där på sin häst!
Lena Ljung-Falk och Monica Danielsson, visade vart skåpet skulle stå!!!
De kan verkligen både rida och hoppa med en galans som få!
Så att de kom etta och tvåa var ju både förståeligt och rättvist!

Efter nån timme i ridhuset så traskade vi till Ammerågården och tittade på julmarknaden där!
Många  fina alster och en del tips fick man
Min vän skogsnuvan hade sina gulliga julmuggar och tillsammans med Britt julkransar att hänga på dörren, till försäljning! 

Ett litet paket till Melissa och några ostar från Åsberget hade vi med oss hem. "Rocka fett" är en smarrig ost med lite stuns i, kan varmt rekommendera den.

Den här veckan har bjudit på ömsom lite kyla och nu idag, lite fin pudersnö och fläktande vindar!
Just nu är jag fantastisk glad att jag bor i Jämtland...Hörs inte vara nån hit söderut, vädermässigt!
Längtar till ett riktigt bra sparkföre, så vi får testa om Atlas är lika fenomenal som sin mor att dra sparken!
Åsså längtar jag till helgen! Då kommer Paulin och Zippy! På lördag ska Paulin följa med Ulf på hundutställning. Det är Atlas som ska bedömas för första gången och Paulin ska gå med honom. Hon är bra på det där med att ställa ut hon!
-På söndag, på självaste första advent... Då blir det årets pepparkaksbak på Vikbäcken!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0