En vecka...

....med många tankar och funderingar har det varit.
Det mesta är väl som vanligt. Jobb, dans, "projekt på gång", handla, äta, djuren behöver sitt.....
Men under tiden hinner många tankar flyga runt ens huvud.....
Livet kan vara så skört.  Att ha släkt och vänner  "nära"...Att hålla ihop...Att ge varann stöd och värme.
Just nu känns det viktigare än nånsin....
Det är lätt att traska fram i livet, att klaga på "småsaker".... - "Världsliga saker", som Karlsson på taket brukar säja!
Jag brukar försöka att  alltid tänka i positiva banor, att se det positiva i vardan...att glädjas åt det jag faktiskt har omkring mej...Vi har ju ofta ett val....
Men inte alltid! Det är då man liksom stannar upp, tänker lite extra...
Och önskar att man kunde önska.....och att önskningen gick i uppfyllelse....

......

11 "oxveckor" är avverkade...11 veckor utan en enda ledig vardag...Men nu är dom avverkade...
Sommartiden är här...Vilket betyder en stunds extra ljus på kvällen...Egentligen tycker jag att det skulle vara "sommartid" året om....
Påsken med den efterlängtade extra ledigheten är snart här.
Förhoppningsvis också solen...Jag som bara far och fiskar om solen skiner och det är vindstilla....
Så nu gäller det att det blir så till påsk. 
Umgås med vänner, äta god mat och en del godis...Det hör ju också påsken till.
Förresten god mat..."Delar man spis " med kocken Karlsson så är det ju en trevlig vana att äta gott..  
Lite tjuvstart idag har det varit. Jag har satt upp påskgardinerna...Det blev ljust och fint.

Å ikväll är det Ragundadalens konstförenings årsmöte!
Det är alltid lite spännande då det lottas ut ett antal konstverk, bland medlemmarna!
Håll tummarna för mej ikväll! Att jag vinner ett fint konstverk!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0