Einvika....

....  

I Norge!
Dit var Ulf, Daniel och 6 grabbar till på Havsfiske!


Å inte blev de lottlös kan jag säja!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så åker vi på varsin semestertripp i sommar Ulf och jag, med tanke på våra intressen!
Det finns dock en tydlig skillnad!
Jag kommer hem, glad, trött, har väl lite ont i fötterna och med resväska full i svettiga danskläder!
Ulf kommer hem, glad, trött, resväska full med fiskfjällsprydda kläder... OCH massor med fisk!
Där är skillnaden! Han ser till att dra hem föda till hemmet han!!!

Einvika är ett toppenställe för havsfiske!  Ulf och Daniel fotar mycket och ofta så jag får liksom på det sättet "följa med" på resan! Tror nog att jag nån gång verkligen ska haka på dit. Inte för att jag hela tiden kommer att följa med på själva fisket. Utan mest bara för att få koppla av, uppleva den annorlunda miljön och omgivningen som finns där!


  Trevligt boende och fiskepyssel hör till!!!



Fina fiskar, stora fiskar:
  Ulfs sej 14,8 kg!!!

Sej, torsk och makrill!!!

Höjpunkten för Ulf var när han fick upp den här.....

..Hälleflundran på 10,6 kg!!

Lördagen betydde "storbåten!
Vädret var soligt och fint, havet lugnt!!!
En härlig upplevelse för fiskeintresserade grabbar ialla åldrar!
 

Ett gott fiske hela lördan ........Och...
...Havet suger....!
Så på hemvägen i "Storbåten", såg det ut så här:
 

 


En vacker anledning till att jag mer än gärna följer med på resa till Norge och Einvika är de här fantsktiska  den fina omgivningen där.

Fotograf: Daniel.....
 
 


Det är inte det lättaste att åka på fisketur till Norge
När det är dags för hemfärd så är t om min storfiskare trött!


....När de kom hem på Vikbäcken fylldes altanen med frigolitlådor, som var fulla i fisk!


Fisken delades upp!
Jag har ägnat lite stunder åt att leta smarriga fiskerecept på nätet!
Det blir ju en del fiskemiddagar framöver hösten!
Det säjs att man bli klok av att äta fisk!
Det låter lovande tycker jag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0