Fredag...IGEN!!!

Å vart tog den här veckan vägen då???

Nu är det fredag igen! Inte var det väl en hel vecka sen jag var i Stockholm?
Tydligen!!!!

Stockholmsresan ja!
Ja, visst är det kul att åka till Stockholm, allrahelst till min lilla moster, för hon är så gästvänlig och glad...
...Att shoppa, gå på bar och kondis är också kul...
MEN denna stress, allt detta folk och alla så stela, och "sura" ser dom ut också..Tittar uti tomma intet på nåt vis, Ingen tittar nån annan i ögona...det klarar jag inte...
Jag vill titta folk jag möter i ögona, kanske le lite t o m...Det verkar inte gå hem i Stockholm...

...MEN..Det går hem på Hammarn, kan jag säja...

Ett litet exempel hur det går till på "byn":

Häromdan skulle Ulf och jag på apoteket för att hämta ut medicin på våra recept.
Först och främst så är apotekspersonalen kunnig OCH både servicemindad och trevlig, så det känns tryggt att gå dit på nåt vis....
Då de har kölappssystem och ganska mycke folk för jämnan så blir det till att sitta och vänta en stund!
Men si, det gör inget...medans vi satt och väntade så knackade det på rutan, mina vänner Britt och Anita susade förbi och såg oss genom fönstret, där vi satt och väntade, vinkevink!!!
När det var min tur, så hörde jag, där jag stod i kassan hur det "ramlade in" välkända röster...Jodå, mina vänner, de kom in för att heja på mej....OCH för att PUSSA på Ulf!!!Han satt fortfarande och väntade på sin tur...
Jag tror att han vart lite mallig där han satt....Vem får vara med om det på apoteket???
Medans jag sen satt och väntade på att Ulf sen skulle bli klar, kom en härlig gubbe (positivt menat), vid namn Einar, från Selsålandet och satte sej i stolen bredvid mej...Han som var på Radio Jämtland ofta, ofta, för några år sen...I radioreportaget om hästen Jurra och björnen...Efter en stund i stolen bredvid honom, kan man inte annat än le...så härlig att surra med....
När vi så gick ut till bilen för att åka hem på lunch, kom en härlig kvinna, med en blommig spark...känner henne lite, så där så att man hejar...- direkt slog hon lite slang, bara så där i förbifarten, när vi ändå möttes liksom....
Ja, det är bara ett exempel, hur vi pratar, tittar på varann, ler mot varann, bryr oss om varann...Vi här  på Hammarn!!! 
Den spontana omtänksamheten, som gör en så glad liksom....!!!
Idag har jag också varit med om en spontan omtänksamhet...som gjorde mej så glad...
Idag när jag träffade Tjommen, så säjer han (efter ett "Brynäsflin", visserligen):
-"Här får Du en skiva av mej! Den är med The Baseballs! " - "Har Du hört talats om dem?" Sa han! 
Det hade jag inte gjort...Trots att de varit på tv flera gånger den senaste tiden.
Det är tre tyska unga killar som sjunger "nya" låtar i 50-tals/Rockabillystil....
Så himla bra!!!!  Var dom!!! Lyssnade på CD:n flera gånger...Vissa låtar var bättre än originalet!!!
Tjommen är en hygglig kompis och  prick de`!!! 

Ja, nu är jag hemma och lite extra glad...så där som jag brukar vara på fredagar...Hela helgen framför en.
Kylan som vill vara med oss i helgen, spelar ingen roll...Vi ska elda, kanske städa lite (jag ska ju ha fest nästa helg, och besök av en vän från Sundsvall, så jag vill nog ha lite städat och fint då!
Ulf känner av lite biverkningar av sin nya medicin, så jag ska nog pyssla om honom lite extra...
- Gosa med hundarna som också bara vill vara inne och mysa (Atlas växer så det knakar förresten!!!)
Snart ska vi fixa en smarrig fredagsmiddag...Kantarellsoppa till förrätt och ostpanerad Rödspätta med parmesanröra till varmrätt...Visst låter det gott?

Ha en skön helg alla!!!

skogsnuvan
2010-01-31 @ 17:28:23
URL: http://bloggagratis.se

Ja håller med dig om Hammarstrand. När man åker dit för att handla eller något så kan man räkna med trevliga samtal och några kramar både lite här och där. Det ni händer inte i Storstan.

zaq
2010-02-02 @ 23:24:21
URL: http://zaq.blogg.se/

thx för öronöppnaren, hade bara lyssnat med ett halvt öra ang. "The Baseballs" tidigare, men när du skrev så utförligt om dem var jag ju tvungen att kolla upp dem i spotify... Sen var det "klart-å-betart"...



Rockar dem som bar aden nu och min @ stordiggar, se det är hans musik det ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0