Gott och blandat!

Den här veckan är ganska så väl inplanerad.....
Den innehåller "blandade ingredienser"...Och allt känns gott! "Gott och blandat"!
Det som känns mest gott är att två kvällar är danskvällar.

Ikväll i kylan, blev det gammeldansträning på Vildhussen. När jag såg termometern sjunka så var jag lite tveksam...Kändes lite gruvsamt att sätta sej i en kall bil efter två timmars dans, svettig och fuktiga kläder och fuktig i håret...När jag sa det till Ulf så erbjöd han sej direkt att skjutsa mej och hämta mej, så jag skulle få sätta mej i varm bil...
En rörlig, glad kväll, med pariserpolka, hambo, schottis och för mej de nya danserna Finsk polka och "Talgoxen"!!

På onsdagkväll ska jag ta med mej min "assistent" Momme och åka ut på uppdrag....

På torsdagkväll är det buggkurskväll i Höglunda..Den sista för säsongen, så jag hoppas termometern vill stiga ordentligt så att inte kylan ska behöva hindra glada buggare att komma..

På fredagkväll ska Ulf och jag tillverka två ordentliga smörgåstårtor, som vi fått uppdrag att göra tills på lördag.

På lördag ska nämligen Isak döpas och då ska det bjudas på smörgåstårta. Så Pelle undrade om vi kunde göra två. Ja, tacka för det....Vilken ära!
Det var ett tag sen vi var på dop också, så det blir fint att gå på...

På söndag är det nästa uppdrag och fest! Ulfs mamma fyller jämna år den 1 mars och ska bjuda på fest på söndag! Vi, Ulf och jag har erbjudit oss att hjälpa till med maten. Ulfs mamma nappade på det, så Kocken har naturligtvis funderat ut menyn...Den berättar jag om efter helgen....För att det ska få vara en liten överraskning för resten av gästerna....Men att det blir nåt alldeles extra, det kan jag lova...

Imorron tisdag har jag en liten break-kväll, då ska vi i lugn och ro, skriva listor vad vi ska handla till de olika tillställningarna, i övrigt ska vi passa på att slappa fram för tv:n...och titta på OS förstås!

Just nu, när jag legat i soffan fram för tv:n och skrivit det här inlägget så har vår flickor Kalla och Haag vunnit Sprint-silver...Vilka brudar!!!
I övrigt väntar jag på nästa ishockeymatch för Tre kronor, den blir på onsdag om jag hängt med rätt. Lite tur den här veckan är det, att allt  som har med OS att göra händer sent på kvällen eller på natten, så jag hinner med att titta...

Gäsp! Nu känns det som att sängen är det enda rätta......!

zaq
2010-02-23 @ 06:29:17
URL: http://zaq.blogg.se/

vilken karl du har!

Säger det igen, -ni verkar ha det så bra ihop, Lyckliga ni!

Skoj att ha saker att se fram emot, det behövs på oxveckorna, min såg grå och trist ut men nu skiner solen igen, jobbar två dagar :-)

skogsnuvan
2010-02-23 @ 09:50:18
URL: http://bloggagratis.se

Här är det 38 grader kallt så du förstår att jag inte ville ut igår kväll. Som du säger. Sätta sig i kall bil och vara svettig. Inte bra men jag var urförbannad för jag ville verkligen gå. Är hemma från jobbet idag för jag är rädd att vattnet fryser igen och att huset blir utkylt. Känns lite surt att behöva offra semesterdagar för sånt skit men hoppas det blir varmare till torsdagen.

zaq
2010-02-23 @ 22:38:35
URL: http://zaq.blogg.se/

Ann, jag har en vännina också som är kräfta somsagt, men hennes kommentar till tecknets egenskaper var "fy tusan, det är ett så tråkigt tecken, man ska bara vara tilllags hela tieden och måna om andra, vi kvinnor är ju sådana i allmänhet och när man är född i kräftan så blir det bara för mycket"...

Jag (och hon, som är som en liten klurig kvinna på många sätt och vis) är lite konfunderade att jag dragits till kräftmän efter min skilsmässa... Vem vet, jag kanske verkligen behöver deras omsorger?

Själv är jag en lugn, trofast, tjuroxe med båda klövarna i jorden.. Dock gillar jag hålligång och har en hel del likheter med min olycksyster C (vår gemensamma C) trots att vi är födda olika år men samma dag...

Kram, ha det gott trots kylan!

Inger B
2010-02-24 @ 17:02:39

Tips om en ny blogg http://www.smakfullaavkrokar.blogspot.com/






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0