På lekhumör!!!

 Lekfulla Tindra och Zippy i  "sin" rutschkana:
:




Det är för härligt att se dem.....
Förnämligt är det ju att ha den stora tomten och dessutom med en egen rutschkana....

Lilla Pixi charmar sin omgivning. Hon är sju månader och väldigt liten till växten. 
En tuff start fick hon, då hon och hennes syskon miste sin mamma när de bara var nån vecka gammal.
Men det märks inte. Hon lever livet!!!

Och hon vill "vara med" även när hon sover:



Dessutom gillar hon sallad:



Jag for hem från Sundsvall och Paulin i torsdagskväll. Tiden går fort när man har roligt!
Hela vägen från Sundsvall, den vackra Indalsleden, hade jag solnedgången "med mej"! Det var som att himlen brann....Så vackert! Hade jag kameran? Näää!

Helgen kom fort, då det bara var fredan kvar att jobba! Fler såna här veckor tack!

Igår var det lite Altanpyssel från morron!

Sen for vi på Time där det var vårmarknad. En bra marknadsdag med tanke på vädret. Där var det visning av gräsklippare, gamla fina bilar, försäljning av skor, penéeer, jakt - och fiskegrejer, ost och mycket mer.

Ingrids stekta strömming var given, och en holländsk rätt, typ små plättar passade jag på att prova på. Gott var det!
Prat med folk här och med folk där...Så där lite småmysigt med marknad är det!







Åsså är det ju grillväder nu! Så middan var självklar!
Daniel, Malin och mamma kom till oss och åt.

"Offabulletinen" för helgen lyder:
Operationen då han fick en hjärtsviktspacemaker inopererad, skedde på fredagen. Operationen gick bra, han blir kvar i Umeå över helgen. Vi får veta mer idag hoppas jag. Fortsätter allt som det ska så är han snart hemma igen. Och vi ser fram emot att ha en piggare Offa framöver våren. Det känns gott det!!!

 
Söndagmorgonen började tidigt för min del. Hilbert väckte mej vid halvsex och ville ut. Sen var det tji att somna om, så jag tittade klart på de två sista avsnitten av Millenium. Har sett alla avsnitten på Svt Play. Toppen när man har en 18-tums-skärm, med bra bild och ljud. Dessutom kan man titta när man vill.

Då det verkar bli en vacker vårdag igen med sol och vindstilla så skulle jag egentligen ha tagit mej en arla morronpromenad. Men en förkylning håller på att bita sej fast, så jag är lite allmänt hängig. Typiskt!..... Helg är det ju fortfarande. Så den ska vi passa på att utnyttja iallafall....
 

zaq
2010-04-26 @ 08:10:50
URL: http://zaq.blogg.se/

Åh, vilken vacker sköldpadda, me like <3

skogsnuvan
2010-04-26 @ 13:15:19
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Synd att du ska vara förkyld idag när det är gamtjoa och allt.

Jag ska till Ola på födelsedagskalas ikväll. Annars hoppas jag kunna kratta lite på kvällarna den här veckan. Hoppas moffa kommer hem frisk och pigg




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0