Funderingar....

...på morronkvisten.....

Förkylningen har sitt grepp, fast "lösare" idag.....SKÖNT!!! Febern känns ha släppt, men inte huvudvärken.
Jag är bra på att kurera mej och jag hoppas att det gjort verkan....
Honung, vitlök, whisky, pressad apelsin, vila, vila, vila....alvedon, bara vanligt vatten.....
Igår fick jag ytterligare ett kureringstips, ingefära!....Nu vet jag inte riktigt hur?
Är det färsk ingefära som rivs och man har det i honungsvatten, eller hur "tillreder" man ?
- Tacksam för tips!

Fåglarna kvittrar ...det hörs genom det stängda fönstret i sovrummet. - Idag hör jag det...- vill jag höra det igen...
Är nog på väg tillbaka till verkligheten....Va bra!
- Har ju verkligen nåt kul, spännande, gosigt, mysigt att se fram emot...

För nån vecka sen var Alexander Rybak på "Så ska det låta"!...Själva programmet missade vi när det sändes...-Förstås! Det sänds just när vi mår som mest gott vid fredagsmiddan! Ulf hann se nån liten snutt, så han var helt på det klara om att vi skulle se hela programmet när det gick i repris. Han förstod att det skulle vara ett avsnitt utöver det vanliga.
Vi kollade på Svt play dan efter! -Jag säjer bara det: -ALEXANDER RYBAK!!!! Vilken stjärna! Vi har fått oss en ny idol, både Ulf och jag!
En stor idol för oss sen tidigare är ju Robert Gustafsson, han var med i andra laget! Han är bra, men den här kvällen fanns han faktiskt i bakgrunden. Alexander och hans medtävlande, den norska musikalartisten Maria var helt överlägsna...I ALLT!...
Jag har nu varit inne på Ticnet för att se om vår nye idol Alexander Rybak ska ut på nån turné på nåt bra ställe, dit vi kan åka och se honom live. Men inom närmaste månaderna fanns inget lämpligt. Men jag ska hålla koll, det är en sak som är säker.

En fundering som inte vill släppa, är hur man i en del kommuner i vårt land behandlar äldre! Äldre gifta par, par som varit gifta i många många år. Helt plötsligt så ska de inte få tillbringa sina sista år tillsammans...Tänk att inte få välja själva! Att bli skilda åt, mot sin vilja! Här har Media en uppgift! Har förstått att det tydligen blir "helomvändning" när tidningar och tv visar upp hur det går till...BRA!!!

Mindre bra med media är allt "uppschåsat" kring kronprinsessbrölloppet! Vi kommer att vara så urbota less på det när vi väl kommit till den stora bröllopsdan.  Tänk hur mycket ska vi inte "bli matad" fram till dess!

Det är lite som schlagerlåtar som spelas "sönder" i radion....

Nä nu ska jag lägga upp strategin för dagens kurering!!!!
- För nu vill jag bli frisk! Fort!





Susanne
2010-04-29 @ 17:05:12
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/

Min senaste uppiggande ingefärsfavorit lyder som följer: Finriv en bit färsk ingefära, (ca 2x2x2cm..) Lägg i en tillbringare. Pressa en halv - en citron och häll över. Fyll upp med vatten, helst naturellt bubbelvatten, men kranvatten funkar bra också. Gott, fräscht och läskande! Och bra mot förkylning! Åtminstone jag har lättare att dricka större mängd vätska när det är så här gott, och det är ju bra! :-)

Ann till Susanne:
2010-04-29 @ 18:04:35
URL: http://dansann.blogg.se/

Tack för det tipset! Det lät läskande! Man är ju lite för att "mota Olle i grind" och då brukar ju rejäla huskurer kännas bra...

Marie
2010-04-29 @ 22:23:49

Krya-på-dig-kram från Pålgård

skogsnuvan
2010-04-30 @ 08:19:30
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Krya på dig. Visst är det skammen att skilja gamla människor åt och jag hörde en farbror i radion som var lite sur för att dom inte fick sylt till pannkakorna längre dom fick vitkål!!!!

Respekten för dom äldre är det stundtals väldigt dåligt med och framför allt får dom inte kosta trots att det är dom som sett till att vi finns. Pengar finns men används fel ibland. Lite ledsen blir man och gruvar sig för ålderdomen

Kjell
2010-05-03 @ 23:07:41

Hoppas du mår bättre nu Ann, alltså, min egen reflektion är att så fort det kommer till vård och äldrevård i synnerhet, så blir det alltid en extrem slagsida åt något håll. Antingen äpplen, eller päron. Aldrig fruktsallad.

Förr skulle alla slussas in på instution så fort dom blev lite gamla, sen skulle alla tvingas att stanna hemma så länge som möjligt, vilket är bra för de som kan och vill.. men för de som vill flytta in trots att de är "för friska", kanske för att de vill ha trygghet, eller sällskap har det inte varit så bra.

Man tränas att bemöta varje patinet individuellt när man tar en vårdutbildning, tyvärr så verkar de som bestämmer sätta in alla i ett kollektiv oavsett vad det gäller.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0