Minnen och skratt....

......Ja, så kan jag beskriva min helg med två ord!
Det finns nog ingen som jag delar så många minnen med som Anncatrin! 
Vi hade bokat den här helgen Anncatrin och jag.
Så igår for jag in till henne. Hade med mej några fotoalbum sen vår ungdomstid.
Vi åt gott, gott! Förrätt, varmrätt, efterrätt, vinsmutttande mellan allt surr och skratt...Att vi överhuvudtaget hann få i oss både maten och vinet är en gåta...Såsom vi pratade ...och skrattade....
När Anncatrin plockade fram den gamla räkneboken...som hon använt som en sorts dagbok från sommaren-75!!!
Där hade hon skrivit så detaljrikt vad vi gjorde. T om klockslagen fanns med. Hon hade skrivit så väldigt bra...Lite författartalager vill jag nog skönja!!Hahaha...!
Alltså, om vi skrattat förut under kvällen så var det ingenting mot vad vi vräkte ur oss under tiden hon läste högt ur anteckningsboken...Vi skrattade så vi kiknade...tårarna sprutade och jag undrar om vi inte störde grannarna , för vi var ganska så högljudda...om man säjer så....Det var så förlösande...så härligt...att skratta, att minnas....
Vad livet kändes enkelt då 1975...vi var 14 och 16..Livet lekte...inga bekymmer, dans, glass ocjh killar var det viktigaste...En strof ur anteckningarna: "- Klockan elva gick vi och köpte glass av varubussen"!!
Alltså det var en viktig stund i vårt liv då!!!
Hällesjö, Forsmo, Qul i backen....Det var inget snack om man skulle ha råd eller ej...Det kostade inte mer än att man kunde åka på dans 5 kvällar i veckan....

Ja, nu är jag hemma på Vikbäcken igen...ligger på soffan och ler när jag tänker på vår kuliga dygn!!!




.......................................................

Rapport från Risåsen:
Inga älgar skjutna denna helg!

Det gäller att ta tillvara det övriga skogen har att ge:



Kerstin
2009-09-21 @ 19:17:18
URL: http://mittunderbaraparadis.blogg.se/

Du vad härligt det låter och att ett gott skratt förlänger livet har man ju alltid sagt och enligt all forskning om hur positiva hormoner frigörs så stämmer det ju...häftigt... så mycket svamp har jag aldrig sett på Köttis tidigare och jag ha me fotat en del...Ha de Kramr

Inger B
2009-09-22 @ 18:50:34

Men bra hundar som fixade över älgar till grannlaget. Tack!

Ann
2009-09-22 @ 18:58:33
URL: http://dansann.blogg.se/

Javisst Inger! Och denna gång var det väl bra...eller hur?

Ha det så gott! Hälsa de dina! Ann

Inger B
2009-09-23 @ 17:37:47

Hade börjat ställa in mej på en vinter utan älgkött. hade

Lotta fr Blekinge
2009-09-27 @ 18:05:53
URL: http://tomee.blogg.se/

Åh vad de låter roligt,härligt att ha en sån vän att dela så mycket minnen med ;) Jag kan riktigt höra er ;)



Ha det gott!



Kram,L




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0