Yiiipiiie!

Igår sprang dom som jag ville...Äntligen!
Ja, hästarna på V75 alltså!
Fick in 7 rätt och tian jag satsade på dubbeln gick också in!
Det var min tur att spela i släktbolaget, så det kändes gött ska Ni vet, att få "klippa till" liksom!!!!
Totala vinsten blev ca 3500 kronor ...Inte så hiskeligt mycket kanske, men allt är ju bonus och bara känslan är liksom speciell!!!
 

Veckan har förflutit i raketfart ...Som vanligt!
Har haft lite långa dagar då jag varit ut på uppdrag efter jobbet.
I torsdags när jag kom hem vid halvsjutiden så var jag lite loj.... Men piggnade till ganska fort när jag öppnade kylskåpsdörren och där tronade inte mindre än 7 flaskor julöl!!!! Alla av olika sorter!!!Mums fillibaba...
Ulf var lite extra glad då på torsdagseftermiddan, han hade varit på avstämningsmöte med FK på eftermiddan som innan mötet hade känts lite gruvensamt. Jag hade också beklagat mej lite under veckan, att jag inte hunnit på systemet och inhandlat julöl för provsmakning än...Fast det var julölspremiär redan i måndags. Ja, så Ulf hade resolut gått in på systemet och inhandlat dessa sju, till sin kära fru...(Nu börjar jag öva på julrimmen också!!!)


I fredags var jag och mitt smakråd Ulf in till Östersund, då jag skulle prova ut nya glasögon...Mina gamla är ju som Ni vet i två delar...Ja, nu är de i och för sig ihoplimmade, två gånger om...De är så sköra så jag är hela tiden rädd för att de ska gå av...igen....Linserna är välanvända i denna period...Det är kul att ha linser och bekvämt att ha glasögon...Så är det!
I vilket fall, så är det kul att ha Ulf med som smakråd...trots att han skrattar hela tiden. Så fort jag provade en ny båga. Han kunde liksom inte hålla sej...Det blir ju så när man verkligen försöker hålla sej...Det liksom brister.....Det slutade med att vi gapskrattade båda två.....Personalen undrade nog.... Efter många provningar så hittade jag ett par mörka, snygga , rejäla om man säjer så, bågar...Glad i hågen över att jag ääääntligen bestämt mej så gick vi till kassan...Hm! Optikern såg inte lika  nöjd ut! Lite försynt talade han om att de nog var lite för stora, då jag har så pass starka glas...Det  blir för tjocka glas utåt liksom...-"Bra"! Att han sa till tycker jag, men nu var det bara att börja om igen....Nu följde tjejen i kassan med, hon visste vilken typ jag var ute efter så ganska snabbt hade jag med hennes hjälp hittat ett par passande bågar...igen! Ulf kunde dessutom hålla sej....Och jag har 3 månaders bytesrätt om jag inte trivs med bågen...Det är skönt att veta tycker jag.


Igårkväll smaskade vi i oss grillat Vildsvin. Daniel och Pelle hade lämnat varsin Villdsvinsstek förut i veckan , som Ulf marinerade enligt Per Morberg, dvs i glögg, olja, grillkrydda och lite soja...
Igår, kom de hela högen, Daniel, Malin, Pelle, Anna och lille Isak... vi åt och vi njöt!!! Vi passade ju på att fira vinsten dessutom...
   



Valprapport:

"Lillgrisen" (-Ja han får heta så då han är aningens tjock, han är ju ensam om alla tuttarna), växer och förflyttar sej ganska bra...På vingliga ben och med sina tjocka kropp börjar han så smått att resa sej och inte bara kräla.
Han verkar lugn och trygg och vi gullar ofta med honom... Fia är givmild och låter oss låna "Lillgrisen"
Han har inte "fått ögona" ännu...Men det står nog inte på...

Ett litet bildspel hur har tar sej över "kanten":

  
 

Med fotograf Karlsson i huset så redan nu finns nu "en kista full" att plocka bilder ur, så här är några fler:
 Albin på besök!
 Första presenten!
Ett STORT ben av Sune och Katarina, med rosett och allt!!!

Sovställningarna varierar!!!


I morse var det 2 grader kallt...Kändes riktigt skönt ute...Hög, klar luft och alldeles vindstilla...solen sken svagt men fint på Hammarstrandsskylten...Nu är det lite molnigare men det vore ljuvligt med lite sol.....

Åsså har MODO vunnit tredje matchen på raken...fortsätt så!!
Kjell
2009-11-22 @ 18:43:01

Man får gratulera till vinsten, va skoj, passa på att unna er något

skogsnuvan
2009-11-23 @ 08:00:29
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Tänk att vara en liten unge och få ha en liten valp i famnen. Killen ser salig ut och det förstår jag. Grattis till vinsten




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0