Efter regn kommer solsken....

...ja, så säjer Roland Järverup, i Rolandz, alias Robert Gustavsson! 
Det passade verkligen in igårkväll!

För att hitta på nåt som hade med buggkursen att göra, även nu under sommaren så kom Örjan och jag tidigt på att vi skulle bjuda in till en Knytis-picknick före en Hällesjökväll!
Att Shake den 29 juli skulle bli en passande kväll var vi överens om
Sagt och gjort. Örjan knåpade ihop en  inbjudan som jag mailade ut till de buggkursare som jag har mailadress till,
samtidigt har vi sagt att alla tar med sej sina dansvänner...
Lite tävling av det hela ville vi ha, så i inbjudan skrev vi att den finaste picknickkorgen vinner ett fint pris.

Vädret skulle enligt alla väderrapporter bli bra! Skönt!
Igåreftermiddag började det att mörkna på himlen...Det började mullra oroväckande och en stund innan jag skulle fara, vid femtiden så var det som om himlen öppnat sej...Värre regnskur har jag inte sett förut denna sommar....Nu blev jag lite sänkt kan jag säja, men som den obotlige optimist som jag är så tittade jag upp mot himlen:-" Ja, det här drar snart förbi"...tänkte jag. Daniel som lovat skjutsa mej kom och vi sprang till bilen, ändå blev vi genomblöta...jag hade ju filt, stol, min egen picknickkorg (utom tävlan) och det fina priset....

Ju närmare Hällesjö vi kom, desto ljusare på himlen...väl framme så sprack det upp....som på beställning....trots regnskuren som även drabbat Hällesjö så var det knappt blött på backen.
Klockan sex började det droppa in lite folk.... Med "picknickkorgar" som var verkligen var av olika karaktär.....

Det var allt ifrån plastbackar som sen kunde användas som picknickbrd, till kassar och till väldigt omsorgsfullt dekorerade korgar.

Picknickskorgsvarianter som INTE vann pris:
 

Signe, Yngve och Ingvar, de var så fiffig så de hade en plastback, först som "picknickkorg", sen  som pickninckbord...tyvärr inget pris denna gång...


Väldigt nära att vinna pris men som heller inte nådde riktigt ända fram var Hilde som istället för själva korgen hade satsat på tallrikarna....Här en variant med Disneyfigurer....



En god tvåa och väldigt genomtänkt var Anitas  vackra, egen målade korg  (Anita ÄR konstnär...), och hennes och Emmas tanke på färgmatchning i allt från korgen, till tallrikarna, jordgubbsfilten och t om Emmas skor.....

Det eminenta andrapriset bestod av en fribiljett till nån av gångerna som är kvar på Hällesjö...

Vinnarna...Ja de kom i full fart och med musik..... De hade läst inbjudan kan jag säja....
Nu påstod de att de påbörjat sin picknickpackning klockan fem samma eftermiddag...Det tror inte jag!!!!...Nej de hade nog hållit på att grejsat i fleeeera dar......hihihi...!!!
Det var liksom ingen tvekan när de hade fått fram och upp allt från bagageluckan...


- ATT HÄR HADE VI VINNARNE I " 2009-ÅRS HÄLLESJÖKORGEN":
  
                                                  Julia, Sandra,  Lotten, Susanne och Marie


Korgen var omsorgsfullt pyntad:


Den suveräna  och hårt jobbande juryn hade lagt tid och möda för att vara säker på, VEM SKULLE VINNA?:

(- Här verkar det som att juryn blev aningens mutad....,)

Det fenomenals förstapriset, en välfylld picknickkorg:


Ja," Hällesjökorgen...Den glada picknicken" hoppas vi ska bli tradition....i år var vi 20 stycken som var med...Vi hoppas att det växer tills nästa år...


  

Passa på! Haka på Du också!!!!

Fortsättningen på Kvällen med dans till härliga Shake  blev som vanligt kanon!

Glada och med  spritt i bena for vi hem i sommarnatten!
Vinnarna...
2009-07-30 @ 23:01:21

.....tackar för den trevliga picknickidén. Planering för nästa år är påbörjad :-)

Susanne
2009-08-01 @ 10:53:19

Har helt fräckt snott några av dina bilder för att publicera dem på min FB... Hoppas det var okej.. / Susanne

Susanne
2009-08-02 @ 10:18:36

Självklart Ann, att jag anger fotografen! :-) Äras den som äras bör! Och Tack också, för väldigt fina kort!! :-)

Vi ses på onsdag igen.

Kerstin
2009-08-02 @ 12:13:27

Hej! Dansanne...

Jag har läst din blogg ett antal ggr i sommar och är helt inponerad av allt Erat angagemang...än är Ni både här och där... du har verkligen mycket roligt och trevligt att bjuda på...förresten Grattis på din födelsedag önskar jag dig i efterskott...det är ju skrämmande att ungdomen börjar bli så upp åt åren...hm hur gammal är då jag hm....om du vill kan du gå in på min nyskapade blogg mittunderbaraparadis.blogg.se om du känner för det...jag vet inte om du vet att jag är på Köttsjön och ska så va här ett tag till...det är här jag trivs bäst och skulle kunna stanna kvar här men som sagt det finns bara sommarvatten och utan vatten blir det svårt...hoppas vi hörs på ett eller annat sätt...det finns ju väg hit om inte annat Ni som är så beresta kan kanske ta en tur hit upp...

Din mans kusin Kerstin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0