1:a advent!

Vilken 1:a adventskänsla jag har idag...är nog inte ensam om det. Det snöar och är nån minusgrad....precis som det ska vara. Nu ska jag sätta fram adventsstakarna, hänga upp adventsstjärnan och tillsammans ska Ulf och jag "klä" utegranen med belysningen. Jag har ju nån fix idé att det ska fram och upp först på första advent....har ju förstått när jag åker förbi hus att jag är nog lite sen. Men jag vill liksom att det ska ske först idag. Sån e jag!
Lite röda dukar och annat smått och gott som skapar adventsstämning ska nog fram ur advents- och julkartongerna också.

Igår följde jag med Paulin till Östersund. Medans jag väntade på henne så tog jag bl a en tur till Willys....denna tur tog 1 ½ timme. Jag kom dit före nio, det betydde att det var inte så mycket folk i farten....oj va härligt. Jag strosade runt i lugn och ro och fyllde min vagn. Har fyllt på ganska bra inför julmatlagningen nu....såååå skönt!
När Paulin och jag sammanstrålade så vart lite fler butiker...vi har så himla kul när vi "går på stan"! Det blir mycket "tok utefter vägen"....Vi konstaterade att många är väldigt fokuserade på sitt handlande. Med bestämda steg och allvarlig blick går folk runt och tittar i affärerna eller handlar det dom ska. Vi ömsom fnissar och ömsom  skrattar högt då vi dessutom kan bete oss lite klumpigt när vi är på affärer. Alltså kroppsligt klumpigt. Vi river ner och tappar och har oss....men kul har vi!

När vi kom hem så var det för att snabbt packa upp matvaror och sen bar det iväg igen. Till Svärfar Ingemar för att sjunga "Ja må han leva"! Han fyllde år igår och mertalet av barn och barnbarn var samlade och blev bjudna på en god födelsedagsmiddag.

När vi kom hem så blev vi sällskapsspelsugen så då blev det en omgång "Retro" med Paulin, Anders och Göran....Retro är skitkull! Kan varmt rekommendera det.

Förresten, jag köpte en ram igår  till min vackra tavla av Lena Linderholm som jag vann i fredags!




Då Le Grillon (insekten mitt på talvan) bringar lycka och rikedom så har jag sett till genom den här bilden att det gäller både mitt hem och bloggen!!!
Skogsnuvan
2008-12-01 @ 12:41:01

Jag tyckte det var lite kul med den där fula insekten som bär med sig pengar och extra roligt att du fick den. Visst är det bugg på torsdag????

Ann svarar:
2008-12-01 @ 20:18:02
URL: http://dansann.blogg.se/

Ja, visst ska vi bugga på torsdagkväll. Kl 19.oo som vanligt!

Ann svarar:
2008-12-01 @ 20:18:28
URL: http://dansann.blogg.se/

Ja, visst ska vi bugga på torsdagkväll. Kl 19.oo som vanligt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0