Min bästa tid är nu...!

Hejsan hoppsan!
Min semester har börjat! 
I fyra veckor framöver ska batterierna laddas för att klara en höst ,vinter och vår igen!
Just idag, så här första dagen så känns det liksom extra bra då man har allt framför sej! Ooohh! Jag njuter!
Ulf firade min begynnande ledighet  igår genom att grilla de  mest fantastiskt goda öringsfiléer som han marinerat! Det smälte i munnen kan jag säja!

Ulf, Daniel, Pelle och Per är i Höglunda på den traditionella gäddfisketävlingen. Vi håller tummarna för Pike Conquers idag!
Just därför så tjuvstartade vi firande av Ulfs födelsedag igårkväll (han fyller i augusti). Daniel for till Sundsvall och inhandlade ett "Jerkbite-set" (stavning?) En lätt utrustning speciellt lämpad för gäddfiske! Det går ju inte att komma med det i augusti när säsongen nästan är över. Han fick det igårkväll istället. Gissa om han blev glad! Han sa att han skulle ha det bredvid sej i sängen inatt....å jag var inte säker på om det var skämt eller allvar, om man säjer!  (Det var tydligen skämt men han grejsade länge med innan han la sej) Kul att komma med en överraskning som gör nån sååå glad. Va bra Daniel att Du kom på det!

Idag är det Nostalgia som gäller.
Paulin ska som vanligt ratta uppför backen i Ulfs VW, 65-årsmodell. Paulin och Marina klädda i fina 60-talsklänningar och med läckert upptouperat hår.  Jag kommer att sitta vid starten med kameran i högsta hugg.

Ikväll är det knytisgrill hos Nettan. Det blir långbord utefter Centralgatan.Kul! Sen är det Cruising på byn! Patrik som jag känner sen barndomen är med i The Night Drivers som spelar 50-och 60-talsmusik upp på Clubnostalgias altan. Det hörs ska bli finväder...stämningen infinner sej helt klart. Vi har övernattningsgäster, Vanja, Leif åsså Conce!

Vilken bra start på semestern va!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0