Min sista semestervecka....

....är det nu!  Tiden går så fort, så fort!
Ikväll är det dags för Hällesjö!  Jag är något bättre i hostan och ej heller lika hes. Men det har varit segt kan jag säja!
I måndags hade vi besök av lilla moster Lisbet och hennes Rolle! Alltid lika trevligt att träffas och surra! Ja och prata det kan lilla moster Lisbet! Hon är värre än mej att prata hon! Lisbet hade en önskan och det var att få se Kjell Dahlgrens-muséet. Och då det finns placerat vid Fors Hembygdsmuseum nu under juli månad så for vi dit på en liten utflykt! Trevligt!
Igår blev vi bjuden till Sune och Katarina på kams! MUMS! Det hade dom lyckats bra med!!  Å med alla goda tillbehör! VA GOTT DET VAR!
Då Gevågsjordgubbarna nu äntligen är mogen så hade Ulf och jag tidigare på eftermiddan  gjort oss en tripp till parkeringen vid Gevågsrakan där de säljer dem och köpt ett par liter. Då kom jag på en idé! Likörfyllda jordgubbar doppade i mörk choklad! Sagt och gjort. Till apoteket och köpte en spruta! Den "nya"  expediten undrade lite barskt vad jag skulle med sprutan till? Jag svarade lite skrattande precis som det var att jag skulle spruta likör i jordgubbar. Sen till systemet för att köpa likör som passade! Nja nu blev det lite värre. Det fanns ingen passande likör i lager utan det var beställningsvara! Hm! Jag har ju jordgubbarna NU!  Efter lite funderande med den som alltid serviscemindade systembolagspersonalen kom vi fram till att jag skulle prova Absolut med smak. Köpte en förpackning småflaskor som innehåller både vanilj och raspberri-Absolut bl a.  Sen till konsum och köpte en mörk chokladkaka! Kände redan här hur det vattnades i munnen!
Hem och stökade vid diskbänken med jordgubbar, spruta och sprit. Smälte chokladen och doppade dem i. VIPS! Så hade jag en smarrig enkel efterrätt! Som passar ypperligt sommartid. Kan varmt rekomendera detta! OBS! Inget bilkörande sen bara! Det smakar inte sprit om jordgubbarna, man känner lite förnimmelse bara men det kan ju vara farligare än det känns!

Mums!

Nu verkar solen och värmen vara på gång! Så Ulf och jag har handlat upp oss och imorronbitti far vi till Fisksjön ! Där ska vi tillbringa några dagar på flotten. Sola, bada (förhoppningsvis. Jag vill bli ännu bättre först), äta och dricka gott!  Verkligen utnyttja mina sista semesterdagar!
Skogsnuvan
2008-07-23 @ 11:49:50

Hoppas att det lugnar så ni får det fint på flotten. Jag har ett öga igensvullet av en stor vagel så jag ser hemsk ut. Hoppas den spricker innan kvällen. Få se åker egen bil om jag kommer iväg




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0